مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم:
حجت الاسلام والمسلمین بهادری با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مسأله‌ی فرهنگ در یک جامعه یک مسأله‌ی حیاتی است. فرهنگ به معنای یک چیز زیاد و تجملاتی برای جامعه نیست؛ فرهنگ، اساس است.
کد خبر: ۸۷۰۵۲۳۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی دانشگاه جهرم،  جلسه ای  با حضور رئیس دانشگاه جهرم و حجت الاسلام والمسلمین بهادری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم برگزار شد، در ابتدای  این مراسم حجت الاسلام والمسلمین بهادری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم با استناد به احادیث همگان را به خیر خواهی در این ماه مبارک و پیروی از سیره اهل بیت علیهم السلام  فراخواند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم در خصوص تربیت دانشجویان و دانشگاه  افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند دانشگاه‌ها آینده‌ساز کشور هستند و 20 سال آینده را رقم می‌زنند. بنابراین باید دانشجویان را طوری تربیت کنیم که 20 سال آینده یک جامعه منضبط و خودباور داشته باشیم .توجه به این مباحث باید در جوهره حرکت‌های دانشگاه باشد و این مطالب را در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی دانشگاه مد نظر قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهادری گفت: ایجاد فضای دینداری، شاخصه وطن‌دوستی، ایجاد علاقه به ایران، ایجاد علاقه به کار در ایران از دیگر مباحثی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و تاکید کردند که باید در تربیت دانشجویان به این مباحث توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی، افزود: طبق فرمایش معظم له، کار فرهنگی در دانشگاه به معنای تربیت افراد مومن، متعهد و انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین بهادری در ادامه با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت:  مسأله‌ی فرهنگ در یک جامعه یک مسأله‌ی حیاتی است. فرهنگ به معنای یک چیز زیاد و تجملاتی برای جامعه نیست؛ فرهنگ، اساس است. اگر فرهنگ در یک جامعه،‌ به معنای درست کلمه، فرهنگ صحیح باشد با هر تلقی که انسان از فرهنگ صحیح دارد؛ طبعاً‌ به نظر ما فرهنگ صحیح،‌ آن فرهنگی است که با مبانی اسلامی و منطق و عقل و خرد، همسان و همگام باشد، آن جامعه به سمت رشد اقتصادی و رفاه و آزادی و این چیزها هم حرکت خواهد کرد؛ یعنی این فرهنگ خوب، زمینه خواهد شد که جامعه، ثروتمند هم بشود، عالم هم بشود، از لحاظ سیاسی هم قدرت پیدا کند، از لحاظ آزادی و آزادمنشی هم به آرزوها و اهداف خودش برسد.

در ادامه جلسه دکتر مسعود نادریان رئیس دانشگاه اظهار داشت: مکان فعلی دانشگاه که در بلوار سپاه واقع است در شأن هیچ یک از دانشگاهیان نمی باشد و علاج بسیاری از مشکلات دانشگاه جهرم انتقال این مجموعه به پردیس است که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ان شاالله  به زودی دو دانشکده را به پردیس منتقل کنیم تا دانشگاه به جایگاه واقعی خویش برسد  که این مهم مستلزم  کمک و همیاری  همه ی کارکنان محترم محقق می گردد.

ارسال نظرات