معاون شهردار زنجان:

هوشمند‌سازی ۹ تقاطع پرتردد در زنجان

هوشمندسازی 9 تقاطع از جمله تقاطع‌های پلیس، دانش‌سرا، صدر جهان، امجدیه، مهدوی و غیره آغاز شده است.
کد خبر: ۸۷۰۵۳۸۳
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون شهردار زنجان با اشاره به ایمن‌سازی محور مقابل راه‌آهن که یکی از حادثه‌خیزترین نقاط سطح شهر محسوب می‌شد گفت: نصب پل عابر مکانیزه مقابل راه‌آهن نیازمند ۱۰ میلیارد ریال اعتبار است.

سمانه شاددل با بیان اینکه سال گذشته چند مورد تصادف جرحی و نیز فوتی در محور مقابل راه‌آهن گزارش شده بود، افزود: با توجه به درخواست مسافران و نارضایتی همشهریان محور مقابل راه‌آهن زنجان با نصب دو سرعتگاه تخت عابر پیاده، علائم افقی و المان ترافیکی ایمن‌سازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه نصب علائم ترافیکی و المانهای ترافیکی در ضلع جنوبی محور مقابل راه آهن انجام شده است، اظهار داشت: ایمن سازی ضلع شمالی این منطقه نیز در دست اقدام است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان به محدودیتهای موجود در نصب و راه‌اندازی پل عابر پیاده در این محور اشاره کرد و تصریح کرد: نصب پل عابر مکانیزه در محور مقابل راه‌آهن نیازمند اعتباری در حدود 10 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف در دستور کار شهرداری قرار دارد، بیان کرد: ایمن‌سازی محور مقابل راه‌آهن نیز از مصوبه شورای ترافیک استان بود.

شاددل با اشاره به تعداد نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده در نقاط مختلف سطح شهر افزود: اواخر سال گذشته 44 نقطه حادثه‌خیز از سوی پلیس راهور به شهرداری معرفی شده که بخشی از آن با حضور ماموران پلیس برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه 16 مورد از نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده تاکنون اصلاح شده است، خاطرنشان کرد: برطرف کردن این نقاط تاثیر قابل توجهی در کاهش میزان تصادفات درون شهری دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان به اجرای ادامه طرح هوشمندسازی تقاطع‌های سطح شهر اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی 9 تقاطع از جمله تقاطع‌های پلیس، دانش‌سرا، صدر جهان، امجدیه، مهدوی و غیره آغاز شده است.

وی عنوان کرد: پیش از این پنج تقاطع از جمله تقاطع امیرکبیر، دروازه ارک، دروازه رشت، چهارراه سعدی و تربیت هوشمندسازی کرد‌ه‌اند.

ارسال نظرات