استاندار لرستان:

تهدید استاندار به تشکیل نشدن جلسات شورای مسکن/مشکلات مسکن مهر را دستگاهها بین هم پاس کاری نکنند

استاندار لرستان گفت: اگر اداره کل مسکن و شهرسازی تعهدات پیش بینی شده توسط بانک مسکن را نپذیرد از این پس جلسات شورای مسکن تشکیل نخواهد شد.
کد خبر: ۸۷۰۵۵۵۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازلرستان، هوشنگ بازوند شامگاه امروز در جلسه شورای مسکن استان لرستان که در استانداری برگزار شد، گفت: اگر اداره کل راه و شهرسازی تعهدات مورد نظر بانک مسکن در خصوص تجدید قرارداد 856 واحد مسکن مهر را نپذیرد از این پس جلسه شورای مسکن را برگزار نمی کنیم؛ بنابراین حتما باید این تعهدات را بپذیرند.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی به جای اینکه مشکلات را به گردن دیگران بیندازد بگویند که 10هزار واحد مانده مسکن مهر چه زمانی به اتمام می رسند در هرحال پروژه های مسکن مهر تا خرداد 96 باید تمام شوند و دیگر با اینکه محل ساخت مسکن مهر خراب است نباید کاری داشته باشیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه اداره کل مسکن و شهر سازی به منتقدترین منتقد مسکن مهر تبدیل شده است، گفت: منکر مشکلات مسکن مهر نیستیم؛ اما کسی باید هزینه مسکن مهر را در این کشور پرداخت کند نمی شود مشکلات مسکن مهر را دستگاهها بین هم پاس کاری کنند.

بازوند بیان کرد: تمام روضه های مسکن مهر را خوانده ایم و هیچ مشکلی هم از ما حل نشده است؛ بنابراین باید روی بحث اتمام واحدهای باقیمانده بحث کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه وقتی دستگاه متولی مسکن به مصوبات شورای مسکن عمل نکند چطور باید انتظار داشته باشیم که دستگاههای خدمات رسان به تعهدات خود عمل کند، گفت: شهرداری اعتقادی به سایت مسکن مهر کمالوند نداشته است و با این حال چگونه می توانیم برای ایجاد فضای سبز در این سایت هزینه هایی را بر شهرداری تحمیل کنیم.

بازوند اظهار کرد: اداره کل مسکن و شهرسازی هم پول دارد و هم زمین از این رو باید برای ایجاد فضای سبز در سایت مسکن مهر کمالوند یا زمین برای فروش در اختیار شهرداری قرار دهد و یا اینکه هزینه آن را تامین کند.

وی با بیان اینکه فضای سبزایجاد شده در سایت مسکن مهر دره گرم نیز خوب نیست و آن هم موجب گرفتاری می شود، افزود: در شورای مسکن به جای اینکه تصمیم بگیریم بیشتر وقت خود را بر تصمیم سازی و کارکارشناسی قرار می دهیم و با این حال ضرورت دارد که یک کمیته تخصصی و کارشناسی ایجاد شود تا بر روی دستور کارها کار کارشناسی لازم انجام شود و بعد برای تصویب به شورای مسکن واگذار شوند.

بازوند در ادامه با اشاره به اینکه وقتی واحدهای مسکن مهر متقاضی ندارند چرا باید پول بانک مسکن هزینه این واحدها شوند، اضافه کرد: اگر به امید این باشیم که واحدهای بدون متقاضی با طرح مسکن اجتماعی متقاضی پیدا کنند؛ بحث این است که شاید با مسکن اجتماعی هم گشایشی در واگذاری این واحدها نشد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار