خبرهای داغ:
نطق نماینده مردم و ایذه و باغملک در صحن علنی مجلس:

گلایه خادمی از رئیس جمهور /هر دولت و وزیری به فکر توسعه شهر و استان خودش است/مافیای آب ایران، آب را به روی مردم ایذه و باغملک بستند

خادمی خطاب به آقای لاریجانی و مطهری گفت : آی پی سی کلاه بزرگی است اجازه ندهید در مجلس دهم مردم ما به کرسنتی ها ببازند.
کد خبر: ۸۷۰۵۷۱۵
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

هدایت الله خادمی در نطق پیش از دستور ۶ دقیقه ای برخی از مشکلات و محرومیت های شهرستان های ایذه و باغملک را در صحن علنی مجلس بیان کرد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس دهم اظهار داشت : شهرستان های ایذه و باغملک در گذر زمان به دست فراموشی سپرده شدند و در چند دهه  گذشته زیرساخت توسعه آفرین در این مناطق ایجاد نگردید و صنایعی که بتواند ده جوان را به اشتغال مشغول کند ایجاد نشده است.

با وجود سد کارون ۳ و۴ مردم ایذه و باغملک آب شرب و کشاورزی ندارند

وی افزود: رودخانه کارون ۲۰۰ کیلومتر طول ایذه را طی می کند ولی مردم ایذه و باغملک آبی  برای کشاورزی و شرب ندارند ، سد کارون ۳ و۴  به امید تامین آب آشامیدنی و کشاورزی تاسیس شدند و آبگیری سدها باعث زیر آب رفتن روستاها و زمین های کشاورزی مردم شد ولی پس از ۲۰ سال از دادن وعده ها گذشت و هنوز یک قطره آب به مردم نرسید.


خادمی با اشاره به جاده مرگ گفت : جاده خوزستان اصفهان که از محورهای باغملک ،ایذه و دهدز می گذرد به جاده مرگ تبدیل شده است و نزدیک به دو دهه از وعده چهار بانده شدن می گذرد اما  اقدامی نشد .

در بعضی روستا ها دانش آموزان در محل نگهداری حیوانات درس می خوانند

وی بیان کرد: در بخش های نفت خیز ایذه و باغملک دبیرستان وجود ندارد، نرخ گذر تحصیلی منطقه صفر است و در تعداد زیادی از روستاها دانش آموزان در مکانی که در تابستان محل نگهداری حیوانات است درس می خوانند.

آقای وزیر نفت بودجه مناطق محروم نفتی در کجا مصرف می شود؟

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس دهم خطاب به  وزیر نفت گفت: ردیف بودجه مناطق محروم نفتی در کجا مصرف می شود کجا واجب تر از ایذه و باغملک است؟


مافیای آب ایران ، آب را به روی مردم ایذه و باغملک بستند

وی بیان داشت : شهرهای میداوود وقلعه تل، بخشهای دهدز، سوسن، آسماری ،واجل، قلعه اعلا، طلاور، واجل، سرله و… مراکز کشاورزی استان بودند حالا نه آب آشامیدنی دارند و نه کشاورزی و همانطور که آب را به روی امام حسین(ع) بستند مافیای آب ایران  آب را به روی مردم ایذه و باغملک بستند و مافیای آب به مافیای نفت، قیر، سیگار ،پارچه وچای اضافه شد .


خادمی عنوان کرد : در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاوری خوزستان زمینهای مرغوب کشاورزی ایذه و باغملک فراموش شدند ، وزیر جهاد کشاورزی و نیرو زمین های ایذه و باغملک را در این طرح بگنجانند وبیش از این به مردم ظلم نکنند .

آقای روحانی ، جای گله دارد که دولتمردان و دوستان دولت در انتخابات مجلس و کمیسیون های مجلس دخالت کردند؟

وی خطاب به رئیس جمهور گفت : دولتمردان و دوستان دولت در انتخابات مجلس و همچنین در انتخاب کمیسیون های مجلس دخالتهایی کردند  که جای گله دارد، دوره ریاست جمهوری شما رو به اتمام است اما هنوز شما و وزیران هیچ بازدیدی از این مناطق نکردید .

وی ادامه داد: از قربانیان ناکارآمدی و ناشایستگی سالاری و بی عدالتی بعضی از دولت ها مثال ایذه و باغملک بهترین مصداق است  و انتظار است عمق محرومیت را ببینید حق مردم مظلوم خاموشی و فراموشی نیست دستور دهید انتقال آب کشاورزی و شرب از کارون ۳ شروع شود و پروژه چهار بانده شدن خوزستان- اصفهان کلید بخورد .

لزوم تاسیس واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی در ایذه و باغملک

خادمی در ادامه خود به آقای روحانی افزود: همانند مناطقی که هیچ خوراکی برای پتروشیمی ندارند ولی برای آنها  احداث کردید لذا در باغملک و ایذه که دسترسی کامل به این خوراک دارند واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی تاسیس شود.

هر دولت و وزیری به فکر توسعه شهر و استان خودش است

وی خطاب به مردم غیور ایذه و باغملک گفت : باند بازی ها و گروه بازی ها ، بی عدالتی و بخشینه گری رابوجود آورده است و هر دولت و وزیری به فکر توسعه شهر و استان خودش است من از شما عذرخواهی می کنم چون دولت مردان عادت به عذرخواهی ندارند .

گروهی تلاش دارند قراردادهای ضد منافع ملی را به خارجی ها بسپارند و دست به عزل و نصب هایی زدند تا بستر ورود خارجی ها مهیا شود


خادمی در خطاب دیگری به مردم  ایران گفت: مواظبت کنید بعضی تحت نام آی پی سی، استقلال سیاسی و اقتصاد کشور را به خطر نیندازند و گروهی که بانی قرار دادهای زیان بار بودند تلاش دارند دوباره قرار دادهای ضدایرانی ،ضد منافع ملی، ضد تولید صیانتی ضد اصل ۴۴قانون اساسی و مغایر با فرمایشات رهبرمعظم انقلاب را به خارجی ها بسپارند.


وی در ادامه بیان داشت : دست به عزل و نصب هایی زدند که وزارت خانه را به ورطه نابودی کشاندند تا بستر ورود خارجی ها مهیا شود .


نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس در خطاب پایانی خود به آقای لاریجانی رییس مجلس و آقای مطهری گفت : آی پی سی کلاه بزرگی است اجازه ندهید در مجلس دهم مردم ما به کرسنتی ها ببازند.


وی در پایان گفت :آقای وزیر نفت به فکر شرکت های پتروشیمی و حفاری واگذار شده هم باشید که مورد بی حرمتی واقع می شوند و بلا تکلیف مانده اند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها