مهدی فقیه در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

ساخت فیلم های ضد ارزشی و کمدی برای فروش بیشتر توسط تهیه کنندگان سینما

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به ضعف بودجه دولتی صداوسیما در حوزه تولید فیلم و سریال گفت: ترویج فرهنگ یک کشور از طریق هنر بر روی آحاد جامعه تاثیرگذار است و هنر بودجه می خواهد اما متاسفانه شاهدیم بودجه دولتی صدا وسیما کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۷۰۶۰۲۰
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
مهدی فقیه بازیگر سریال «لیلی با من است» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به ضعف بودجه دولتی صداوسیما در حوزه تولید فیلم و سریال گفت: ترویج فرهنگ یک کشور از طریق هنر بر روی آحاد جامعه تاثیرگذار است و هنر بودجه می خواهد اما متاسفانه شاهدیم بودجه دولتی صدا وسیما کاهش پیدا کرده، در سینما هم تهیه کنندگان علاقه زیادی به ساخت فیلم های ارزشی و با موضوع مقاومت ندارند و به همین دلیل روی به ساخت فیلم های کمدی، ضدارزشی و ضد خانواده می آورند تا فیلمشان فروش کند و هزینه خود را تامین کنند و متاسفانه مسئولان فرهنگی کشور هم تشویقشان می کنند.
 
وی ادامه داد: اگر به ساخت فیلم های دهه 70 دقت کنیم، در می یابیم که اکثر سریال های ما برگرفته از ارزش های دفاع مقدس و جریان آوینی بود اما در طول چند سال اخیر، ساخت فیلم های ضدارزشی و ضدفرهنگی، قوت گرفته است.
 
فقیه خاطر نشان کرد: سه سالی می شود که بیکارم و در فیلمی ایفای نقش نکرده ام و عمده ترین دلیلش، نبود بودجه در صداوسیما برای تولید فیلم و سریال است و دوم اینکه تهیه کنندگان به دنبال کار ارزشی نیستند و به دنبال ساخت فیلمی هستند که پولشان بازگردد و به همین دلیل از بازیگران ارزشی استقبالی نمی کنند و حاضرند دست به ساخت هرفیلمی بزنند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: از طرفی صداوسیما ضعف بودجه ای دارد و از طرفی دیگر شاهد دریافت حقوق های نجومی از سوی برخی مدیران دولتی هستیم و واقعا این کارها زشت و قبیح است و نیاز است که مسئولان کشور، چاره ای در این خصوص بی اندیشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار