با سخنرانی سردار غیب پرور و مداحی سلحشور؛

یادواره سردار شهید محمدمیثم بیگلو برگزار می شود

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: یادواره سردار شهید محمدمیثم بیگلو و شهدای اموزش نظامی استان با عنوان «یادبود شهدای آموزش نظامی گیلان» با سخنرانی سردار غیب پرور جانشین فرماندهی قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) و مداحی حاج مهدی سلحشور برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۰۶۱۱۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، قاسمی در نشست هماهنگی برگزاری مراسم سردار شهید بیگلو که در سپاه ناحیه مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: یادواره سردار شهید محمدمیثم بیگلو و شهدای اموزش نظامی استان با عنوان «یادبود شهدای آموزش نظامی گیلان» پنج شنبه 24 تیرماه سال جاری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سردار غیب پرور جانشین فرماندهی قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) به عنوان سخنران و حاج مهدی سلحشور مداح مراسم مذکور است افزود: «یادبود شهدای آموزش نظامی گیلان» و گرامیداشت سردار شهید بیگلو با حضور خانواده های معظم شهدا در مهدیه رشت برگزار می شود.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به جایگاه شهید بیگلو و همه شهیدان اسلام و انقلاب، ادامه داد: شهید محمد بیگلو و همرزمان شهیدش، بیداری اسلامی عصر کنونی را ترسیم کردند. در واقع بیداری اسلامی صورت گرفته در جهان، نشأت گرفته از خون پاک و مطهر شهداست.

به گزارش بسیج، سردار محمد(میثم) بیگلو، سوم اسفند سال 1337 در رشت به دنیا آمد و سهم بزرگی در به ثمر رسیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه داشت و خدمات فراوانی ارائه کرد.

بیگلو با تشکیل ارتش 20 میلیونی به عضویت بسیج درآمد و پس از مدتی کوتاه به همراه چند نفر از دوستانش برای فراگیری فنون نظامی به تهران رفت و تحت نظر یکی از بهترین مربیان که سال‌ها تجربیات نظامی در لبنان و فلسطین داشت فنون نظامی را فرا گرفت. او با وجود اینکه مسئولیت خطیر آموزش نیرو را به‌عهده داشت و 26 هزار نفر از نیروهای سپاه و بسیج را تعلیم آموزش نظامی داد اما خودش بی‌قرار حضور مستمر در جبهه‌های حق علیه باطل بود.

بیگلو مشتاقانه به سوی پاوه هجرت کرد و در بهار 58 در کنار شهید دکتر چمران تجربیات تازه‌ای در جنگ کوهستانی آموخت و در عملیات بیت‌المقدس حضور فعال داشت. این سردار رشید اسلام روز 24 تیرماه سال 61 در جبهه شلمچه به شهادت رسید.

ارسال نظرات