یک فرمانده پایگاه بسیج:

پایگاه ها بهترین یاری کننده مساجد هستند

جلال زمانی در همایش ائمه جماعات و فرماندهان بسیج شهرستان بروجن، پایگاه های مقاومت را بهترین یاری کنندگان مساجد عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۰۶۵۴۰
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ جلال زمانی، از فرماندهان پایگاه بسیج، به نمایندگی از فرماندهان پایگاه های مقاومت بروجن در همایش ائمه جمعه و جماعت و هیئت امنای مساجد و فرماندهان حوزه ها و پایگاههای این شهرستان، 10 راهکار برای پویایی مساجد ارائه کرد.

زمانی، گفت:‌مسجد محله، محل قرار مومنین باید باشد، اگر مسجد برای همه اهالی محل امن باشد، قرارها در مسجد گذاشته می شود و این مکان مقدس را باید محل استقبال از غریبه ای که وارد محله می شود نیز قرار داد.

وی،‌افزود: مسجدمحله، باید تبدیل به محلی برای رسیدگی به ازدواج جوانان های محل باشد و مسجد بهترین محل برای انتخاب همسر مورد نظر اهالی قرار داشته باشد.

زمانی، پایگاه های مقاومت بسیج را بهترین یاری کنندگان مساجد خواند و یادآور شد: مسجدمحله باید محل گذراندن اوقات فراقت فرزندان و محل تربیت دینی و سیاسی ساکنان محله باشد.

این فرمانده پایگاه، با تأکید بر ضرورت ایفای نقش مساجد در رفع مشکلات مالی اهالی محل خاطرنشان کرد: مسجد باید به محلی برای رفع مشکلات روحی مردم نیز تبدیل شود.

وی، نقش ارائه مشاوره خانوادگی به اهالی در مسجد را یادآور شد و گفت:‌ مسجدمحله ، باید محل تصمیم گیری برای مدیریت محل باشد و نشر معارف اسلامی و محدود کردن منکرات از این مکان مقدس شروع گردد.

ارسال نظرات