استاد حوزه و دانشگاه آیت الله درویشی:

رمضان ماه خودسازی و تهذیب نفس است

آیت الله درویشی استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: ماه رمضان ماه خودسازی وتهذیب نفس و ارتباط با خداوند است.
کد خبر: ۸۷۰۶۵۷۹
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان هرمزگان ؛ استاد حوزه ودانشگاه آیت الله درویشی عصر دیروز در همایش مودت مدیران و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان سیریک گفت: ماه رمضان ماه خودسازی وتهذیب نفس و ارتباط با خداوند است.

وی ادامه داد: روزه فواید بسیاری دارد یکی از فواید روزه  صحت و سلامتی برای جسم و جان انسان و فایده دیگر روزه این است که انسان با تحمل تشنگی و گرسنگی  به یاد فقرا خواهد افتاد اما رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) در خطبه ای که قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان ایراد کردند فرمودند: روزه بگیرید تا با تحمل گرسنگی و تشنگی به یاد گرسنگی و تشنگی روز قیامت بیافتید.

آیت الله درویشی تاکید کرد: اگر انسان بداند که در روزقیامت اعضا وجوارحش علیه او شهادت می دهند تازمانی که در دنیا زندگی می کند سعی می کند که روزه دار واقعی باشد یعنی اعضا وجوارحش را از کارهای حرام و خلاف اسلام باز می دارد.

وی افزود: در دعای افتتاحی که در ماه مبارک رمضان وارد شده می خوانیم خداوندا ما از تو دولت کریمه را طلب می کنیم دولتی که در آن مومنین عزیز و منافقین ذلیل باشند. و ای کاش که ماهم جزء سربازان و کسانی باشیم که دعوت کننده مردم بسوی آن دولت کریمه باشیم وجزء کسانی باشیم که درآن دولت زندگی میکنند. امروز نیز همه باید مطیع امر ولایت و فرمانبردار ولی فقیه باشند تا دشمنان نتوانند در کشور نفوذ کنند در بحث اقتصاد مقاومتی بارها شاهد بودیم که مقام معظم رهبری به استفاده از توان داخلی و عدم توجه به خارج تاکید داشته اند در همین مسئله اگر مسئولین و مردم در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب حرکت کنند کشور از نظر اقتصادی شکوفا خواهد شد.

آیت الله درویشی در پایان خاطر نشان کرد: اگر جوامع اسلامی به دستورات قرآن عمل می کردند امروز مسلمانان گرفتار گروه های تروریستی وتکفیری مانند داعش نمی شدند . وجود چنین گروه هایی به دلیل عدم آشنایی با مفاهیم بلند قرآن و دوربودن از عترت است.

ارسال نظرات