عید فطر شروع سیر و سلوک به سمت طریق الهی

حجت الاسلام موسوی در جمع کارکنان تیپ مردم پایه 44 قمربنی هاشم علیه السلام ، عید فطر را شروع مسیر سیر و سلوک به سمت طریق الهی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۰۶۵۸۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید ولی موسوی در این مراسم گفت: پس از یک ماه روزه داری و راز و نیاز با پروردگار عالم اکنون عید فطر رسیده و انشاءالله که این عید شروع مسیر سیر و سلوک به سمت طریق الهی باشد.

وی،‌ابراز امیدواری کرد، که بتوانیم حالت معنوی این ماه مبارک را تا آخر عمر حفظ کنیم؛ چرا که ماه رمضان، ماهی است که بندگان از جنس نور می شوند و عادات زشت را کمتر انجام می دهند و مهم این است که بعد از این ماه نیز عادات زشت را دور بریزند و اخلاق و رفتار نیک را انجام دهند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه ضمن اشاره به وداع ماه مبارک رمضان گفت: ائمه هدی علیهم السلام در انتهای این ماه خدا با آن وداع می کردند و ناله سر می دادند؛ چنانچه امام سجاد علیه السلام از آن به عنوان مصیبت نام بردند و فرازهای پایانی دعای وداع فرمودند: «پروردگارا هجران ماه مبارک را که مصیبت ماست برای ما در روز عید فطر با برکت جبران فرما و ثواب همه کسانی که تا روز قیامت در این ماه روزه، روزه می گیرند یا عبادت می کنند برای ما نیز مقرر فرما...»

در ادامه این مراسم دعای وداع توسط مداح اهل بیت توأم با راز و نیاز حضار قرائت شد.

ارسال نظرات