امام جمعه بیله سوار:

صاحبان فیش های نجومی باید شهره عام شوند

امام جمعه بیله سوار گفت: باید افرادی که حقوق های انچنانی و نجومی دریافت کرده اند مشهور شوند و اسامی انها به مردم اعلام شود.
کد خبر: ۸۷۰۷۱۸۴
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، حجت الاسلام کریم قیاسی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر بیله سواربه حقوق های نجومی و نامتعارف برخی مدیران ارشد دولتی اشاره کرد و گفت: این حقوق ها بنا به فرموده مقام معظم رهبری نامشروع و حرام است وباید به صاحبان اصلی و بیت المال برگرداننده شود.
 
 
 
وی گفت: برخی از اعضای دولت با تاسف فراوان این مسئله را قانونی عنوان می کنند که در واقع خیانت به ارمان های انقلاب است.
 
 
 
وی با بیان اینکه خواسته اصلی مردم در این موضوع این است که دریافت های نامشروع باید به صاحبان اصلی وبیت المال برگرداننده شود و مدیران نیز از کار برکنارشوند، در لحنی تند خطاب به مسئولان نظارتی گفت: دستگاه های نظارتی در این موضوع در خواب غفلت به سر می برند و چنانچه اگر از این موضوع خبر نداشته اند که وااسفا و اگر خبر داشته اند وامصیبتا...!
 
 
 
امام جمعه بیله سوار اظهار داشت: هرکسی نباید در این کشور رئیس جمهور بشود زیرا که زندگی شاهانه برخی از روسا در واقع عین ویروس و چرکی برای نظام است و لذا در بحث اشرافی گری، دستگاه های نظارتی نباید اجازه ورود به برخی افراد بدهند چون با ورود و حضور انها عملا انقلاب را به خطر می اندازند.
 
 
 
وی اظهار کرد: ضعف قانون و عدم نظارت دقیق در بحث فیش های نجومی که طبق امار نزدیک هزار نفر از مدیران ارشد دولتی مبلغی بالای 40 میلیون تومان حقوق می گیرند باعث می شود مردم از نظام بدبین شوند.
 
 
 
حجت الاسلام قیاسی برخورد شدید با تعرض کنندگان به بیت المال را از دستگاه های نظارتی خواستار شد و گفت: باید افرادی که حقوق های انچنانی و نجومی دریافت کرده اند مشهور شوند و اسامی انها به مردم اعلام شود.
 
 
 
وی افزود: این مطالبه، مطالبه جدی و عمومی است و باید هر کدام از انها به طور جداگانه مجازات و اسامی انها به مردم اعلام شود و پولها نیز به بیت المال برگردد.
 
 
 
حجت الاسلام کریم قیاسی در خطبه اول نمازجمعه با تشریح حکمت شماره 130 نهج البلاغه امیرالمومنین علی علیه السلام در مذمت استفاده نکردن از اموال خود و صرف نکردن در امور زندگانی اخرت گفت: باید هر کسی از مال و ثروتی که دارد برای خود و در راه خدا خرج کند.
 
 
 
کمک به فقرا، کمک به ساخت مسجد و مدرسه از مواردی است که مومنان می توانند مال خود را خرج کنند.
 
 
 
وی گفت: مومنان، از مالی که خمس و زکات ان پرداخت نشده است نباید استفاده کنند و اگر در جایی دیدید که صاحب مال خمس و زکات خود را پرداخت نکرده است نباید در مجلس انها شرکت کنید.
 
 
 
وی ادامه داد: افرادی که صاحب مالی هستند که خمس و زکات ان پرداخت نشده است نمی توانند با ان مال حتی برای خود کفن نیز تهیه کنند زیرا که طبق احکام کفن باید از پول مباح و پاک باشد.
 
 
 
حجت الاسلام کریم قیاسی در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت نشدن پول گندم کشاورزان اشاره کرد و گفت: دولت در پرداخت به موقع بهای گندم کشاورزان جدیت و تسریع داشته باشد.
 
 
 
وی گفت: البته بخشی از بدهی کشاورزان در روزهای اخیر پرداخت شده اما با توجه به نیاز مالی کشاروزان برای آغاز کشت دوم لازم است مسئولان مربوطه در این موضوع جدیت بیشتری از خود نشان دهند.
 
 
 
امام جمعه بیله سوار در پایان به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تنها راه حل درمان مشکلات اقتصادی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و در این راستا بسیج سازندگی سپاه ناحیه بیله سوار سال گذشته بیش از 25 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی در عرصه های متخلف باغ داری، پرورش زنبور عسل، گاو داری، تولید قارچ خوراکی و ... به متقاضان پرداخت نموده است.
ارسال نظرات