خبرهای داغ:
دبیر ستاد تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف:

بیش از یک میلیون نفر در طرح حافظان قرآن شرکت کردند

دبیرستاد طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف گفت: تاکنون نزدیک به یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن شرکت کردند.
کد خبر: ۸۷۰۷۳۰۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲
حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی متقی بعد از ظهر امروز در آئین آغاز به کار سال جدید تحفیظی دارالتحفیظ الهادی(ع) شهرستان جهرم اظهار داشت: رهبری به عنوان ترسیم‌کننده سیاست‌های کلان نظام مسئله حفظ قرآن را از جمله این سیاست‌ها دانستند و گفتند باید به این سمت برویم که جامعه ما به 10 میلیون حافظ قرآن برسد.

دبیرستاد طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف با بیان اینکه چنانچه جامعه به سمت تعالیم قرآن برود آن اجتماع سالم می‌ماند، افزود: دولت هر اندازه در فرهنگ‌سازی قرآنی سرمایه‌گذاری کند جلو آسیب‌های اجتماعی گرفته می‌شود.

وی با گلایه از تخصیص اعتبار ناچیز دولتی برای امور فرهنگی و قرآنی، وجود موسسات مردم نهاد فرهنگی را شاهد تحول در حوزه فرهنگ دانست و بیان کرد: رهبری انقلاب بعد از تاکید به مسائل جنگ نرم به مسئله جهاد کبیر تاکید دارند و چنانچه بتوانیم معارف قرآن را در زندگی خود محقق کنیم جامعه‌ای سالم را خواهیم داشت.

موسوی‌متقی با اشاره به لزوم ورود خیران در کمک به مسائل قرآنی به برنامه‌ریزی وسیع سازمان اوقاف از سال 91 تاکنون در راستای طرح تربیت حافظان قرآن کریم، خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به یک میلیون و 250 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام و شرکت کردند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون نیز بیش از 60 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن ثبت‌نام کردند، به تداوم این طرح در کشور اشاره کرد و گفت: برای پنج سال دوم این طرح برنامه‌ریزی برای تربیت یک میلیون و نیم حافظ کل قرآن کریم انجام شده است.

دبیرستاد طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف گفت: این حرکت سبب شد تا یک فضای قرآنی در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها صورت بگیرد که سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان اوقاف را در این زمینه مورد تقدیر قرار داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها