رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان

161 میلیون دلار تسهیلات صرف خرید ماشین آلات فولاد ازنا شد

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان گفت: 161 میلیون دلار تسهیلات ارزی برای خریداری تجهیزات مجتمع فولاد ذوب آهن ازنا اختصاص یافت و تاکنون 60درصد از این تجهیزات وارد کشور شده است.
کد خبر: ۸۷۰۷۸۰۱
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، صفی خانی اظهار داشت: بخشی از تجهیزات نیز در گمرک بندرعباس بوده و بخشی نیز از کشور چین در حال بارگیری است که تا 10 روز آینده کار نصب تجهیزات در این کارخانه آغاز خواهد شد.
وی اظهار کرد: کل سرمایه گذاری طرح طبق جواز تاسیس، چهار هزار و 60 میلیارد ریال بوده و اشتغالزایی آن نیز یکهزار و 160 نفر شامل 560 نفر در فاز اول و 600 نفر در فار دوم پیش بینی شده است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان ادامه داد: درفاز اول طرح به منظور تولید ورق فولادی، عمده عملیاتی زیر ساختی شامل آماده سازی زمین که به علت لایه های سنگی حجم بالایی از عملیات ساختمانی را به خود اختصاص داده است.
صفی خانی گفت: در این راستا قسمت عمده عملیات بتن ریزی و فونداسیون خط تولید تکمیل شده و ماشین آلات این خط نیز در مجتمع موجود است.
وی با بیان اینکه در فاز اول 2.1 میلیون تن ورق فولادی در این کارخانه تولید می شود، افزود: تسهیلات مصوب ارزی توسط بانک صنعت و معدن 185 میلیون دلار است که تاکنون 161 میلیون دلار آن پرداخت شده است.
وی همچنین میزان تسهیلات ریالی مصوب طرح را 300 میلیارد ریال با عاملیت بانک تجارت برشمرد و گفت: تاکنون 126 میلیارد ریال پرداخت شده است.
صفی خانی اضافه کرد: درمجموع 50 هزار مترمربع ساختمان باپیشرفت فیزیکی حدود 75 درصد ایجاد شده که 45 هزار متر مربع مربوط به فاز نورد و مابقی مشترک دوفاز شامل رستوران، اداری و رختکن ها می باشد.
جواز تاسیس احداث مجتمع فولاد به نام شرکت تولید آهن لرستان نوین صادر شد و سپس مجوز فوق به نام شرکت مجتمع فولاد و ذوب آهن ازنا تغییر نام یافت.
عملیات اجرایی طرح، تابستان 1385 آغاز شده و پیشرفت فیزیکی کل طرح حدود 60 درصد اعلام می شود.
ایرنا

ارسال نظرات