حضور 45 روحانی فرهنگی در طرح نشاط معنوی استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه استان، گفت: 45 روحانی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی ویژه این طرح در بقاع متبرکه حضور دارند.
کد خبر: ۸۷۰۷۹۴۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸

حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه و ترویج فرهنگ دینی و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی (بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری) از مهم‌ترین رسالت‌های اداره اوقاف و امور خیریه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی این اداره گفت: اداره اوقاف و امور خیریه در طول سال و متناسب با مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متعدد فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه برگزار می‌کند.

وی برگزاری طرح نشاط معنوی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: این طرح در فصل تابستان ویژه سطوح مختلف سنی در بقاع متبرکه‌ای که ظرفیت داشته باشند، برگزار می‌شود.

جنتی از حضور مبلغان دینی و روحانیون نخبه در این طرح خبر داد و گفت: حضور این مبلغان نقطه مثبت این طرح است، همچنین ارتباط و تعامل مبلغان و روحانیون دینی با مردم به خصوص نوجوانان و جوانان زمینه توسعه و گسترش باورهای دینی و تقویت اعتقادات آنان را در پی خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت باید سرشار از احساس، تقویت هویت و شناسایی و به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود باشد، یادآور شد: ارتباط با ائمه و آشنا شدن با سیره و فرهنگ آنها عامل مهمی برای بیمه شدن نوجوانان و جوانان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است.

وی آموزش روخوانی و روان‌خوانی، ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن، آموزش مسائل اعتقادی، احکام، بیان سیره ائمه، برنامه‌های ورزشی، اردویی، تفریحی و زیارتی را از مهم‌ترین برنامه‌های طرح نشاط معنوی عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها در دو بخش خواهران و برادران در حال برگزاری است.

جنتی با بیان اینکه 45 روحانی و 20 مبلغ دینی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی ویژه این طرح در بقاع متبرکه حضور دارند، گفت: این طرح تا پایان تابستان در بقاع متبرکه ادامه دارد.

 طرح نشاط معنوی ویژه کودکان، دانش‌آموزان و دانشجویان، از 15 رمضان سال جاری در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد برگزار و تا پایان تابستان ادامه دارد.

ارسال نظرات