نرخ معلولیت در کهگیلویه وبویراحمد را با 6 دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد نرخ معلولیت در کهگیلویه وبویراحمد را با 6 دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری حدود 2.7 درصد اعلام کرد.
کد خبر: ۸۷۰۷۹۸۶
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
علیرضا موسوی امجدگفت: بیش از پنج هزار معلول در این استان پشت نوبت برای دریافت خدمات توان بخشی هستند.
وی بیان کرد: تاکنون 18 هزار معلول در سطح استان شناسایی شده اند که حدود 6 هزار و 100 نفر از آنها به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.
موسوی امجد ضعف خدمات بهداشتی به ویژه در روستاها، ازدواج های فامیلی و دانش ناکافی خانواده ها نسبت به مسائل روانشناختی کودکان را از عوامل موثر در افزایش بروز معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.
وی با اشاره به وجود حدود 146 خانواده چند معلولی در کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: ازدواج های فامیلی اصلی ترین دلیل معلولیت در این استان شناسایی شده است.
وی کمبود آزمایشگاه تخصصی و مشاوره ای ژنتیک، بالا بودن هزینه های انجام آزمایش ها و نبود پوشش بیمه ای در این زمینه را از سایر معضلات و عوامل موثر در افزایش بروز معلولیت ها در کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.
موسوی امجد ابراز داشت: هم اکنون 23 مرکز توانبخشی و خدمات درمانی اعم از حمایتی، نگهداری، ویزیت در منزل و مراقبت شبانه روزی در کهگیلویه و بویراحمد به معلولان این استان خدمات رسانی می کنند.
وی تعداد خانواده های مستحق دریافت خدمات بهزیستی در حوزه معاونت اجتماعی را نیز افزون بر هفت هزار و 200 خانوار اعلام کرد و گفت: هم اکنون پنج هزارو20خانوار از این تعداد باجمعیت حدود 17هزار نفر از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند.
وی افزود: حدود چهار هزارو 960 خانوار از این تعداد زنان بی سرپرست هستند.
ارسال نظرات