عضو اتاق بازرگانی :

"اتاق" برای همراهی بازرگانان با "ظریف" ۹ میلیون تومان پول می‌گیرد

حسابی گفت: یک تولید کننده مجبور است که برای تمدید کارت بازرگانی خود صدها میلیون به اتاق بدهد تا آن‌ها بتوانند به مسافرت‌های خود برسند .
کد خبر: ۸۷۰۸۳۳۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، پرویز حسابی، عضو اتاق بازرگانی در رابطه با هزینه‌های اضافی و اسراف‌های صورت گرفته در اتاق بازرگانی بیان داشت: حقوق‌های بالا و بی مورد، هزینه‌های زائد و پذیرایی‌های زیادی که صورت می‌گیرد از نمونه ریخت و پاش‌هایی است که این روزها در اتاق بازرگانی فراوان و عادی شده است.

وی ادامه داد: تنها روزی چند صد هزار تومان خرج خرید پسته و شیرینی‌هایی می‌شود که بر روی میز آقایان مدیر قرار می گیرد و این در حالی است که یک کارمند ساده دریافت ماهیانه‌اش در کل یک میلیون تومان است. در چنین شرایطی چگونه می‌توان انتظار داشت که برای کارمند انگیزه‌ای برای کار وجود داشته باشد.
عضو اتاق بازرگانی گفت: یک نمونه بارز دیگر در اسراف‌هایی که در اتاق بازرگانی صورت می گیرد خرید ساختمان‌هایی است که استفاده نداشته اما مبالغ زیادی برای خرید آنها صورت می گیرد.
وی تأکید کرد: یک تعداد افراد غیر فنی که تخصص و تسلطی به مسائل حسابداری بخش خصوصی ندارند وارد اتاق بازرگانی شده اند و جالب این است که برای خود تشکیلات نیز راه اندازی کرده و برای هر قسمت مدیر کل و معاون نیز انتخاب کرده‌اند. در حالی که در سال‌های قبل  وجود چنین تشکیلاتی در اتاق معنا نداشت، یک دبیر کل داشتیم و یک قائم مقام. در اتاق بازرگانی کارهای اجرایی زیادی وجود ندارد که چنین سیستم و تشکیلاتی راه انداخته‌اند.
حسابی تصریح کرد: افراد ناآشنا به مسائل نیز هیچ گونه مشورتی با افراد متخصص و کسانی که در گذشته در هیئت نمایندگان بوده‌اند نمی‌‎کنند در واقع در کمیسیون‌ها هیچ فردی جز همان 5 نفری که از ابتدا بوده‌اند، دعوت نمی‌شوند، در چنین شرایطی چه طور ممکن است که این 5 نفر حرف جدیدی برای گفتن داشته باشند.
وی اظهار داشت: یکی از مشکلات دیگر که در اتاق فراوان شده حضور کارمندان دولتی است و  هر فعال اقتصادی خوب می داند که این موضوع برای بخش خصوصی حکم سهم مهلکی را دارد.
عضو اتاق بازرگانی از وضعیت کنونی ابراز نگرانی کرد و گفت: جالب است که میلیون‌ها تومان از یک در هزار تومان فروش از دارندگان کارت بازرگانی دریافت می کنند تا آن‌ها بتوانند به مسافرت‌های خود برسند و این هزینه‌های گزاف را پرداخت کنند، جالب است که در هر سفر نیز 60 نفر را با خود میبرند.

وی خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم به چه مناسبت آقای ظریف را با خود به این مسافرت‌ها می برند و بعد هم به هر بازرگان می گویند که برای این سفر باید 9 میلیون تومان بپردازد و این در حالی است که هزینه این گونه سفرها کمتر از این می‌شود. سؤال بنده این است در سفر اخیری که با آقای ظریف صورت گرفت به چه دلیل 9 میلیون تومان از اعضا اتاق هزینه دریافت شد و نتیجه سفر چه شد؟

ارسال نظرات