استاندار لرستان:

استاندار لرستان گفت: طرح احداث آزادراه خرم اباد - بروجرد - اراک با 48 درصد پیشرفت کاری در دست انجام است.

استاندار لرستان گفت: طرح احداث آزادراه خرم اباد - بروجرد - اراک با 48 درصد پیشرفت کاری در دست انجام است.
کد خبر: ۸۷۰۸۴۵۴
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در جریان بازدید از این طرح به همراه جمعی از خبرنگاران استان افزود: این طرح به نامدار سردار شهید بروجردی نامگذاری شده و یکی از طرح های بزرگ و فعال کشور محسوب می شود.
وی اظهار کرد: قرارداد اولیه اجرای این طرح 9 هزار و 600 میلیارد ریال برآورد شده اما پیش بینی می شود با تعدیل قرارداد، این میزان به 12 هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
استاندار لرستان با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا دو موسسه فعال خود را برای این طرح انتخاب کرده، گفت: بزرگترین تونل آزادراه به طول 3.5 کیلومتر 26 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بازوند با اشاره به اینکه تاکنون برای احداث این تونل 980 نفر اشتغالزایی ایجاد شده ادامه داد: انتظار می رود با ساخت مابقی تونل ها، این تعداد به یکهزار و 500 نفر افزایش یابد.
وی پیشرفت کلی طرح آزادراهی را 48 درصد عنوان کرد و افزود: با توجه به انتخاب لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، تکمیل و تمام طرح های زیرساختی تاثیر بسزایی در توسعه همه جانبه لرستان خواهد داشت.
این طرح به طول 135 کیلومتر متصل کننده کریدور شمال به جنوب کشور به محورهای استان لرستان است که 80 کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی لرستان قرار دارد.
این جاده با مشخصات آزاد راهی سه خط رفت و سه خط برگشت در حال ساخت می باشد که 11 کیلومتر آن در قالب تونل طراحی شده است و مسیر جدید را 50 کیلومتر نسبت به محور قبلی کوتاه تر می کند.
نماینده مردم خرم آباد وچگنی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : طرح راه آهن دورود - خرم آباد مسیری برای برون رفت از تنگناهای موجود مردم در این منطقه است .
محمد بیرانوندی افزود :امید است با اجرای این طرح امیدبرای رونق اقتصادی و اجرای آن بیش از پیش شود .
وی اظهار کرد :طرح آزاد راه دورود - خرم آباد نعمتی قابل توجه برای رونق اقتصادی مردم این استان به ویژه این منطقه است.
ایرنا
ارسال نظرات