وزیر صنعت تکلیف شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی را در استان معین کند

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت:باید وزیر تکلیف شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی را در استان ما معین کند و همچنین در خصوص موفقیت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با وزیر در این استان حرف‌های زیادی داریم.
کد خبر: ۸۷۰۸۷۰۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

جبار کیانی‌ در آستانه سفر وزیر صنعت به کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: رکود بر صنایع را در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد هستیم همچنان که در کشور نیز رکود بر صنایع را مشاهده می‌کنیم.

وی رکود صنایع و واحدهای تولیدی استان را متأثر از رکود در کشور دانست و گفت: وضعیت استان ما بهتر از سایر استان‌ها نیست چرا که در گذشته کمک‌هایی که به سایر استان‌ها شده بود به استان ما این کمک‌ها تعلق نگرفت.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بیان کرد: امیدواریم سفر مهندس نعمت‌زاده به استان گره‌گشایی در رونق و بهبود فضای کسب و کار کند چرا که به دلیل بی‌توجهی به استان ما در سال‌های گذشته از بسیاری استان‌های کشور عقب مانده‌ایم.

این مسؤول با بیان اینکه نعمت‌زاده باید سال‌ها بی‌توجی به صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد را جبران کند، افزود: از کمک‌های وزارت صنعت و معدن و تجارت به نسبت سایر استان‌ها در زمینه توسعه صادرات غیر نفتی کمتر استفاده کرده‌ایم و با سایرین فرصت برابر نداشته‌ایم.

کیانی در ادامه بیان کرد: بحث مشوق‌های صادراتی را خواهیم داشت چرا که قیمت کالای تولید شده در استان بسیار گران‌تر از جاهای دیگر است که باید مابه‌التفاوت آن در قالب مشوق‌های صادراتی پرداخت شود.

وی گفت: باید وزیر تکلیف شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی را در استان ما معین کند و همچنین در خصوص موفقیت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با وزیر در این استان حرف‌های زیادی داریم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: از وزیر می‌خواهیم که دستگاه‌های خدمات‌رسان و بانک‌ها را برای کمک به عملیاتی شدن مصوبات ستاد رفع موانع تولید متقاعد کند.

کیانی سپس به حوزه معادن اشاره کرد و گفت: در حوزه معادن وزارتخانه در استان ما کاری انجام نداده است لذا باید وزیر نسبت به حضور شرکت‌های ایدرو و ایمیدرو برای توسعه معادن استان اقدام کند.

وی اظهار کرد: در نشست با وزیر باید به خوبی بتوانیم ظرفیت‌های معدنی استان را معرفی کنیم و در خصوص تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان عارضه‌یابی صورت گیرد.

کیانی به سهم 405 میلیارد تومانی استان از تسهیلاتی که برای حوزه صنعت در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: باید در این جلسه تصمیم گرفته شود تا این اعتبارات در حوزه‌هایی خرج شود که امکان اشتغال‌زایی وجود داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بیان کرد: نباید اشتباه کرد و این اعتبارات را برای واحدهایی در نظر بگیریم که نتوانند خود را سر پا نگه دارند.

کیانی افزود: باید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما کمک به صنایع خرد و متوسط باشد که در کوتاه مدت قادر به تولید و اشتغال در استان هستند.

ارسال نظرات