استاندار اردبیل:

پروژه های سرمایه گذاری در راستای اقتصاد مقاومتی تعریف شود

استاندار اردبیل بر تدوین، جذب و اجرای پروژه های سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی توسط فرمانداران و بخشداران این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۰۸۹۱۹
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش در سمینار فرمانداران و بخشداران استان اردبیل گفت: فرمانداران و بخشداران در راستای عملیاتی شدن شعار امسال باید برش بخشی برنامه های تدوین شده را که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده، تا زمان رسیدن به نتیجه مناسب پیگیری کنند.

وی افزود: برنامه های مصوب دارای اولویت هستند و باید اختصاص اعتبارات بر این پروژه ها به خصوص در بخش های صنعت و کشاورزی متمرکز باشد.

استاندار اردبیل بیان کرد: فرمانداران و بخشداران بر این اساس باید سوای برنامه های جاری، چند پروژه مهم از جنس سرمایه گذاری تدوین کرده و برای به سرانجام رسیدن آنها تلاش کنند و از آنجایی که تقاضا زیاد است، باید اولویت ها رعایت شود.

او اضافه کرد: دولت خدمات و امکاناتی دارد که فرمانداران و بخشداران باید سهم استان را از آنها بگیرند؛ از جمله کمک به هفت هزار و 500 واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل که برای استان 230 واحد سقف تعیین شده است.

خدابخش عنوان کرد: واحدهای تولیدی با مشکلات متفاوتی مانند معوقه بانکی، سرمایه در گردش، فناوری قدیمی و نبود بازار فروش روبرو هستند که رسیدگی و رفع مشکلات آنها نیازمند پیگیری مستمر مسوولان است.

وی به ظرفیت های گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی و معدنی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی با استناد ماده 27 می توانند نسبت به مشارکت با بخش خصوصی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام اقدام کنند که البته این امر نیازمند تغییر در نوع نگاه نسبت به سرمایه گذاران است.

ارسال نظرات