یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

گستره خسارت آتش سوزی پتروشیمی بوعلی به دلیل نبود فرمانده است

محمود کریمی بیرانوند گفت: بنا به گفته آقای زنگنه، پروژه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی فرمانده نداشت و اگر فرماندهی بود یعنی خیلی زودتر از بحران باید مدیران دور هم جمع می شدند و بحران را حل می کردند و از خسارات وارده جلوگیری به عمل می آمد.
کد خبر: ۸۷۰۹۱۷۱
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰

  محمود کریمی بیرانوند دکترای اقتصاد در حوزه نفت و انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه مدیریت بحران در آتش سوزی پتروشیمی بوعلی کمرنگ بوده است و با اتمام سوخت ، آتش پایان گرفت  اظهار داشت: این موضوع تخصصی است نمی تواند رسانه ای شود و بنده هم صلاح نمی دانم.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در بوعلی سرمایه مملکت را هدر داد افزود: در این حادثه سرمایه مملکت دود شده و به هوا رفت ، هر چند نباید با دید سیاسی تلفیق کنیم به نظر من هم کار صحیحی نیست .

کریمی با انتقاد از عدم بکارگیری مدیریت بحران در پتروشیمی بوعلی بیان داشت: مساله عمده ای که وجود دارد این است که مدیریت بحران پروژه درست انجام نشده و یکی از مشکلات دیگر این بود که آقای وزیر بعد از گذشت تقریبی دو روز به منطقه جنوب رفتند، رفتن شان خوب بوده ولی باید زودتر می رفتند.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: بنا به گفته آقای زنگنه، پروژه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی فرمانده نداشت و اگر فرماندهی بود یعنی خیلی زودتر از بحران باید مدیران دور هم جمع می شدند و بحران را حل می کردند و از خسارات وارده جلوگیری به عمل می آمد.

کریمی تصریح کرد: مساله آتش سوزی پتروشیمی دارای بعد تخصصی است و آنچه ضروری است این است که کارها را با سرعت بیشتری پیگیری می کردند تا میزان وسعت آتش سوزی مهار شود و بیش از این گسترش نیابد.

ارسال نظرات