نماینده مردم دزفول در گفتگو با «بسیج» تأکید کرد

لزوم تقویت بودجه دفاعی با توجه به وجود بحران و نا امنی در منطقه

پاپی زاده گفت: در حال حاضر کشور ما به نسبت کشورهای منطقه و دیگر کشورهایی که گاها به مسئله نظامی ورود می‎کنند؛ درصد کمتری از تولید ناخالص ملی را برای بحث‎های دفاعی اختصاص می‎دهد که این یک نقص و خطر است، از این رو مسئولین کشور باید به این امر توجه کنند که هرچه سریع‎تر سهم بودجه دفاعی را برابر آن نسبتی که در دنیا وجود دارد رعایت کنند.
کد خبر: ۸۷۰۹۱۹۲
|
۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
عباس پاپی زاده بالنگان نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص لایحه اصلاح بودجه سالانه کشور که توسط دولت به مجلس فرستاده شده وطی آن بودجه نظامی کشور کاهش می‎یابد با اشاره به قراردادهای نظامی ایران با امریکا قبل از انقلاب اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب، ایران با امریکا قراردادهای نظامی بسته بود که باید تجهیزات مورد نیاز نظامی و خدمات نظامی به ایران داده می‎شد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست امریکا در قبال ایران تغییر 180درجه‎ای تغییر پیدا کرد و علاوه بر اینکه تجهیزات طبق قرارداد برای ایران تامین نشد، پول کشور ما نیز در امریکا بلوکه شد.

پاپی زاده با بیان اینکه بعد از گذشت بیش از سه دهه و پیگیری‎های صورت گرفته مبلغ 5هزار ميليارد تومان از این مبلغ به کشور برگشت عنوان کرد: در این خصوص بحث بر سر این است که این مبلغ به چه مصرفی برسد که مجلس برخلاف نظر دولت اعتقاد دارد چون این پول برای مسائل دفاعی و تقویت بنیه دفاعی کشور در نظر گرفته شده و مربوط به نزدیک چهار دهه قبل است باید برای تقویت بنیه دفاعی کشور برگردد.

وی در ادامه این مطلب افزود: دولت نیز بحث‎هایی را مطرح می‎کند که برای ان پول برنامه ریزی کرده که عمدتا برای حقوق و دستمزد است و مجلس با این موضوع به شدت مخالف است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: با توجه به شرایطی که به سر می‎بریم در منطقه و مسائل مختلفی که کشورهای مختلف برای ناامن کردن منطقه هزینه می‎کنند به نظر می‎رسد علاوه بر این مبلغ که حق بخش دفاعی کشور است دولت باید از یک طرق دیگری نیز به این مبلغ اضافه کند و به بخش دفاعی برای تامین نیازهای دفاعی کشور کمک کند.

پاپی زاده عنوان کرد: در حال حاضر کشور ما به نسبت کشورهای منطقه و دیگر کشورهایی که گاها به مسئله نظامی ورود می‎کنند؛ درصد کمتری از تولید ناخالص ملی را برای بحث‎های دفاعی اختصاص می‎دهد که این یک نقص و خطر است، از این رو مسئولین کشور باید به این امر توجه کنند که هرچه سریع‎تر سهم بودجه دفاعی را برابر آن نسبتی که در دنیا وجود دارد رعایت کنند.

نماینده مردم دزفول در مجلس مطرح کرد: این فوریت درخصوص لایحه اصلاح بودجه کشور در بندها و موضوعات مختلف است که یکی ازبندهای آن موضوع کاهش بودجه دفاعی بود که مجلس نیز با این بندی که طی آن این مبلغ 5 هزار ميليارد تومان به بخش دفاعی داده نشود مخالف است.
پاپی زاده در خاتمه گفت: طی روزهای آتی نیز در خصوص بندهای لایحه اصلاح بودجه به صورت جزئی بررسی شروع خواهد شد و روی تک تک بندها بحث و بررسی خواهد شد و هر بندی به رای گذاشته می‎شود و اگر رای نیاورد آن بند حذف می‎شود و تغییر می‎کند یا اصلاح می‎شود.
ارسال نظرات