خبرهای داغ:

برنامه‌های دهه کرامت در ۷۹ کشور دنیا برگزار می‌شود

نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شورای دهه کرامت با اشاره به فعالیت گسترده دینی و فرهنگی این سازمان گفت: دهه کرامت در ۷۹ کشور به صورت گسترده برگزار و ۱۵۰ مبلغ در این دهه به کشورهای مختلف اعزام می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۹۷۰۲
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
هاشم بیاتی در شورای هماهنگی دهه کرامت کشور که در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در 79 کشور فعالیت گسترده دینی و فرهنگی دارد که با کمک بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و مجمع جهانی اهل بیت به معرفی اهل بیت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه دهه کرامت در این 79 کشور به صورت گسترده برگزار می‌شود، گفت: در 6 ذی‌القعده روز بزرگداشت احمدبن‌موسی با توجه به حضور بسیاری از مردم استان فارس در کشورهای حاشیه خلیج فارس، برنامه ویژه‌ای در آن کشورها برگزار می‌شود.

نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شورای دهه کرامت افزود: 150 مبلغ در دهه کرامت به کشورهای مختلف اعزام می‌شوند و سبک زندگی اسلامی و پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپایی را تبیین می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال 80 نفر از کشورهای مختلف در قالب راهیان نور به مناطق جنگی ایران سفر کردند، خاطرنشان کرد: این افراد ضمن آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس با مسیر ورود امام رضا(ع) به ایران آشنا شدند و پیشنهاد می‌شود که برنامه سفر راهیان کرامت ویژه دهه کرامت برای جوانان دیگر کشورها برگزار شود.

برگزاری جشنواره ملی دانش‌آموزی «مداد کم رنگ» در دهه کرامت

احسان بیات، نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در این مراسم از برگزاری جشنواره ملی دانش‌آموزی «مداد کم رنگ» ویژه دهه کرامت خبر داد و گفت: برگزاری اردوی طلایه‌داران با حضور منتخبان انجمن اسلامی دانش‌آموزان و کتابخوانی با محوریت امام رضا(ع) از برنامه‌های دهه کرامت است.

وی از راه‌اندازی قرارگاه‌های عملیاتی در 300 شهر کشور خبر داد و افزود: بزرگترین کاروان دانش‌آموزی با محوریت استان فارس در دهه کرامت به مشهد مقدس اعزام می‌شوند و خیمه‌های معرفت با محوریت امام رضا(ع) برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

بیات با اشاره به اینکه باید به قشر دانش‌آموز بیشتر توجه شود، خاطرنشان کرد: در هجمه گسترده‌ای که امروزه علیه نسل جوان راه افتاده تبلیغ و ترویج فرهنگ اهل بیت می‌تواند سبب مصونیت نوجوانان در برابر این هجمه‌ها شود.

نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از آستان مقدس رضوی، احمدی و حضرت معصومه(س) درخواست کرد محتوایی هدفمند و یکسان در اختیار دستگاه‌های فعال در شورای دهه کرامت قرار دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها