مدیر کل دامپزشکی استان زنجان:

معرفی15 مرکز عرضه فرآورده های خام دامی در زنجان به مراجع قضایی

15 مرکز عرضه و فروش مواد خام دامی به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
کد خبر: ۸۷۱۰۰۸۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان نظارت و بازرسی دامپزشکی این استان بر بهداشت عمومی تشدید شد که در این نظارت ها 15 مرکز عرضه و فروش مواد خام دامی به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

محمد رشید کرمی افزود: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، 20 اکیپ ثابت و سیار در همه شهرستان های زنجان و مرکز این استان به طور ویژه در خصوص نظارت بر بهداشت عمومی فرآورده های خام دامی فعال شده بودند.

وی اظهار داشت: از یک هزار و 373 واحد تولید، نگهداری، بسته بندی، توزیع، عرضه، کشتارگاه دام و طیور و سردخانه های این استان، 2 هزار و 73 فقره بازدید و نظارت انجام شد.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی این بازدیدهای انجام شده در ماه مبارک رمضان، یک هزار و 384 کیلوگرم فرآورده خام دامی ضبط و 34 مورد نمونه برداری از این فرآورده ها به منظور حفظ سلامت و موارد بهداشتی انجام شد.

کرمی ادامه داد: در این مدت، شش هزار و 615 کیلوگرم مواد خام دامی غیربهداشتی و تاریخ گذشته معدوم شد.

وی یادآورشد: معدوم سازی مواد خام دامی در واحدهای تولید، نگهداری، بسته بندی، توزیع، عرضه، کشتارگاه دام و طیور و سردخانه های استان زنجان انجام شد.

کرمی گفت: نظارت و تلاش های بی وقفه اکیپ دامپزشکی در سطح شهرستان ها و این استان با هدف رسیدن مواد غذایی سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده بود تا همشهریان از سلامت مواد غذایی مورد مصرف اطمینان داشته باشند.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان خاطر نشان ساخت: از مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی در سطح استان زنجان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در عرضه مواد خام دامی، پروتئینی و یا کشتارها، مراکز نگهداری و بسته بندی با شماره 1512 تماس حاصل و مورد را رسیدگی گزارش کنند.

گفتنی است، استان زنجان دو کشتارگاه دام، چهار کشتارگاه طیور و چهار مرکز بسته بندی فرآورده های خام دامی دارد.

ارسال نظرات