سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت و گو با «بسیج»:

مراقب باشیم FATF به برجام جدید تبدیل نشود

قدیری ابیانه گفت: باید مراقب بود که داستان FATF نیز همچون مساله برجام تبدیل نشود که در آن معادله برد – باخت به سمت غربی ها باشد.
کد خبر: ۸۷۱۰۴۴۷
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به تلاش آمریکایی ها برای تحمیل نظارت های کارگروه اقدام مالی FATF   بر سیستم بانکی کشور گفت: این کارگروه دو موضوع پولشویی و مبارزه با تروریسم را در دستور کار خود قرار داده است اما اکنون این سوال مطرح است که آیا حامیان اصلی و تشکیل دهندگان این نهاد سازمان منافقین با 17 هزار ترور را ترویست قلمدا می کنند یا نه؟

وی با بیان اینکه غربی ها از تروریسم به عنوان یک ابزار در عرصه بین المللی استفاده می کنند گفت: بر همین اساس است که چون حزب الله لبنان منافع استکبار در منطقه را تهدید می کند آنها برچسب تروریست به این گروه می دهند که در سرزمین خود در حال دفاع در برابر دشمن متجاوز است.

قدیری با اشاره به اینکه عضویت در هر پیمانی در کنار وظایف ، اختیارات و حقوقی را نیز ایجاد می کند، گفت: امروز مسئولان بانک مرکزی باید پاسخ دهند اگر ایران این نظارت ها را بپذیرد می تواند در مورد پول هایی که آل سعود در اختیار تروریست های داعش و النصره قرار می دهد اطلاعاتی کسب کند یا فقط باید اطلاعات بدهد!

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه غربی ها سپاه را یک شاخه تروریستی قلمداد می کنند در حالی کهCIA   وMI6   در منطقه آتش افروزی می کنند، گفت: باید مراقب بود که داستان FATF   نیز همچون مساله برجام تبدیل نشود که در آن معادله برد – باخت به سمت غربی ها باشد.

ارسال نظرات