واکنش رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی به اظهارات داریوش مهرجویی

تألمات روحی همکاران مرحوم کیارستمی توجیهی برای اهانت به جامعه پزشکی نیست/ مهرجویی عذرخواهی کند

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: از کارگردانی مانند مهرجویی انتظار بیش از این می‌رفت که به خاطر یک مصداق، کل جامعه پزشکی را دل آزرده کرده و مورد اهانت قرار دهد درحالی‌که تألمات روحی ناشی از درگذشت آقای کیارستمی قابل درک است.
کد خبر: ۸۷۱۰۶۸۲
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در واکنش به توهین داریوش مهرجویی به جامعه پزشکی کشور اظهار داشت: درگذشت آقای کیارستمی کارگردان عزیز کشورمان در کشور فرانسه موجب تأثر و تالم جامعه پزشکی کشور است؛ باید گفت احتمال تقصیر و قصور در هر جامعه و قشری وجود دارد و جامعه پزشکی کشورمان نیز از این مورد مستثنی نیست و البته راهکار‌ها برای بررسی قصورات پزشکی نیز مشخص شده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، ادامه داد: حال اگر این قصور در مورد یک فرد سر‌شناس رخ داده باشد نبایستی دلیل و مجوزی برای اینکه کل جامعه پزشکی زیر سوال رود، آنهم نه به شکل اهانت از طرف اهالی فرهنگ و هنر که انتظار بیشتری از آن‌ها می‌رود؛ در واقع ما از اهالی فرهنگ و ادب انتظار بیشتری داریم و نباید به دلیل حادثه‌ای که هنوز هم از طرف نهادهای تخصصی ذیربط قضاوت دقیقی نشده و جامعه پزشکی نیز از آن متاثر است، اهانت شود.

وی افزود: از کارگردان هنرمندی مانند آقای مهرجویی انتظارهای بیش از این می‌رود، وی نباید به خاطر یک مصداق، کل جامعه پزشکی را دل آزرده کرده و مورد اهانت قرار دهد؛ در عین حال که ما می‌دانیم این اظهار نظرات ناشی از تالمات روحی همکاران مرحوم کیارستمی بوده و قابل درک است اما توجیهی برای اهانت به جامعه خدوم پزشکی نیست.

رئیس‌زاده، با بیان اینکه لازم است همکاران مرحوم کیارستمی از جامعه پزشکی عذرخواهی کرده و اظهارات خود را اصلاح کنند، تاکید کرد: این خطاب‌ها درخورشان جامعه پزشکی و جامعه فرهنگ و هنر کشورمان نیست.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به توانمندی‌های علمی، تکنولوژیکی، تعهد، وظیفه‌شناسی، نوع دوستی و حس خدمت به مردم پزشکان ایرانی اشاره کرد و آن‌ها را جزو سرآمدان جامعه پزشکی بین کشورهای دنیا برشمرد و افزود: پزشکان ایرانی وظیفه‌شناسی خود را در دوران دفاع مقدس و در حال حاضر با برگزاری اردوهای جهادی و خدمات رایگان به مردم محروم اثبات کرده‌اند.

وی گفت: در سال‌های 64 و 65 در بسیاری از شهرهای کشورمان، پزشکان ضعیف آسیایی حضور داشتند و در شهرهای کوچک حتی یک پزشک عمومی هم نداشتیم اما اکنون به لطف خداوند و مدد نظام جمهوری اسلامی، بدون شک تبدیل به بر‌ترین‌ها شده‌ایم و در توانمندی‌ها و تامین نیازهای وابسته به پزشک متخصص، تقریبا بی‌نیاز از همه کشورهای دنیا هستیم.

رئیس‌زاده، گفت: گرچه در بحث امکانات وتکنولوژی‌های درمانی ممکن است به نسبت برخی کشورهای پیشرفته نقایصی داشته باشیم اما به لحاظ توانمندی‌های تخصصی پزشکی، قطعا هیچ نیازی به هیچ کشوری نداریم و نیازمند اعزام بیماران به خارج نیستیم؛ این یک پیشرفت معجزه گونه در ساختار پزشکی کشورمان بوده است که در مدت سی سال و سال‌های درگیری با جنگ اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: پزشکان ایرانی تا مقاطع تخصصی و فوق تخصصی پیش رفته‌اند و شگفت انگیز‌ترین اعمال جراحی را انجام می‌دهند و نه تنها نیازی به پزشکان کشورهای دیگر نداریم بلکه تعداد زیادی از بیماران کشورهای حاشیه نیز برای درمان به کشور ما اعزام می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نزدیک‌ترین دلیل بر این مدعا، فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه‌های روز عید فطر است که ایشان در بخشی از صحبت‌های خود به تقدیر از خدمات ارزشمند جامعه پزشکی کشور در ماه مبارک رمضان اشاره کرد.

ارسال نظرات