نماینده محترم مردم تفت و میبد:

رئیس‌جمهور آمریکا مصوبه کنگره درباره منع خرید آب‌سنگین را در سنا وتو کند/مصوبه کنگره نافی برجام است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است مصوبه اخیر کنگره در راستای سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران است و اوباما باید آن را در سنا وتو کند تا عمل نافی برجام صورت نگرفته باشد.
کد خبر: ۸۷۱۱۲۰۵
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت، دکتر کمال دهقانی فیروز آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص طرحی که اخیرا کنگره آمریکا درخصوص منع خرید آب سنگین از ایران به تصویب رسانده است، گفت: در قطعنامه 2231 و توافق بین المللی برجام آمده است کشورها باید به انجام تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند باشند لذا به لحاظ حقوقی آمریکا متعهد به اجرای برجام بوده و هیچ کدام از نهادها و سازمان های داخلی آمریکا نمی‌توانند خدشه‌ای به آن وارد کنند.

وی همچنین با بیان اینکه کشورها بعد از عقد قرارداد و تعهد بین‌المللی دو یا چند جانبه با یکدیگر و یا با سازمان ملل باید بر اجرای آن پایبند باشد، افزود: تغییر دولت‌ها ارتباطی با نحوه اجرای توافقنامه ها ندارد که این موضوع شامل برجام نیز می‌شود لذا کشورها باید در هر صورت تعهدات برجام را اجرایی کنند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: از این رو حتی اگر مصوبه منع خرید آب سنگین از ایران در مجلس سنا نیز به تصویب برسد رئیس جمهور آمریکا باید آن را وتو کند، چون در غیر این صورت این رویکرد به معنای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است که با روح برجام تناقض دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اقدام کنگره آمریکا مبنی بر منع خرید آب سنگین از ایران را در راستای سیاست دخالت آمریکا در امور داخلی کشورها دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا سیاست های خصمانه خود علیه ایران را از دیرباز به همراه دارد که در این راستا از تروریسم حمایت کرده و تحریم هایی را علیه ایران روا داشت که مورد اخیر نیز حاکی از همین سیاست های خصمانه است.

ارسال نظرات