معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران :

تأخیر 20 روزه در پرداخت پول خرید تضمینی گندم/ مشکل اجرایی بانک‌ها مانع تأمین به موقع وجه خرید گندم شد

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه پرداخت مطالبات گندمکاران با تأخیر 20 روزه مواجه شده است، گفت: با رفع مشکلات اجرایی بانک‌های تأمین کننده تسهیلات خرید گندم در تلاش هستیم، تا پول گندمکاران پرداخت شود.
کد خبر: ۸۷۱۱۴۵۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن عباس معروفان گفت: تاکنون 7 میلیون و 300 هزار تن گندم به صورت تضمینی به ارزش 9 هزار و 200 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده است. 

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه 65 درصد بهای گندم تضمینی خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده، افزود: تاکنون 5 هزار و 400 میلیارد تومان از پول گندم‌کاران پرداخت شده است. 

وی افزود: در سه هفته گذشته به دلیل بروز برخی مشکلات اجرایی در بانک‌‌های تأمین کننده تسهیلات خرید گندم تضمینی، با تأخیر 20 روزه در پرداخت مطالبات گندم‌کاران مواجه شده‌ایم. 

معروفان تصریح کرد: 3 هزار و 900 میلیارد تومان از وجه خرید گندم تضمینی به گندم‌کاران پرداخت نشده که در تلاش هستیم، تا با تأمین وجه در اسرع وقت پول کشاورزان پرداخت شود.

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران بیان داشت: اگرچه پول کشاورزان گندم‌کار به علت موانع اداری در اخذ تسهیلات و محدودیت منابع مالی ما به موقع تأمین نشده، اما کشاورزان نگران نباشند، زیرا به محض اخذ تسهیلات، فورا و براساس نوبت خرید پول کشاورزان پرداخت می‌شود. 

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بانک‌ها برای تأمین پول گندم‌کاران در تلاش هستند و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

ارسال نظرات