همزمان با هفته عفاف و حجاب

راهپیمایی مدافعان حریم خانواده در بندرلنگه برگزار شد

همزمان با هفته عفاف و حجاب راهپیمایی مدافعان حریم خانواده در بندرلنگه بعد از برپایی نماز جمعه با حضور همه اقشار در این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۱۵۸۰
|
۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج استان هرمزگان، ظهر امروز بعد از برپایی نماز جمعه بندرلنگه، مردان و زنان این شهر در گرمای 45 درجه و طاقت فرسای تابستان به منظور دفاع از حجاب و عفاف و ترویج سبک زندگی عفیفانه و مقابله با هجمه‌های دشمنان داخلی و خارجی، مسیر مسجد جامعه بندرلنگه تا دفتر امام جمعه این  شهرستان را راهپیمایی کردند.

در این تجمع، بانوان بندرلنگه‌ای با در دست داشتن پلاکاردها و نوشته‌هایی در حمایت از حجاب و عفاف و با سردادن شعارهایی همچون «یا فاطمه شعار ماست، حجاب افتخار ماست»، «عفاف ما نشانه دین ماست، محصول انقلاب ماست» و «خامنه‌ای رهبر است، حجاب ما سنگر است» و مظاهر مختلف بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه را محکوم کردند.

در این مراسم طاهره ساهور مسوول جامعه زنان بندرلنگه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سستی و تزلزل ایمان منشأ نیمه‌برهنگی و بی‌توجهی به پوشش، جزو ناآگاهی، سستی و تزلزل اعتقادی است.

وی افزود: برای معتقد کردن دختران و زنان به حجاب، تنها دانش‌افزایی آنان چاره‌ی کار نیست تا زمانی که فرد به خداوند و حکیم بودن او و نیز به وجود روز واپسین، اعتقاد نداشته باشد بسیار دشوار است که بتوان در وی اعتقاد و رفتاری پایدار نسبت به این موضوع پدید آورد.

مسؤول جامعه زنان بندرلنگه اضافه کرد: هنوز آدمیان ژرفناکی گفتار حضرت محمد (ص) را در نیافته‌اند که چرا آن همه بر رعایت حقوق زنان و گرامیداشت مقام آنان تأکید می‌ورزید او می‌دانست زنان به موجب لطافت روحی، شیفته‌ محبت و احترام‌ هستند و اگر ایمان استواری نداشته باشند در پی سیراب ساختن حس محبت‌خواهی خویش، به شیوههای ناروا رو خواهند کرد و خود و دیگران را به رنج و مخاطره می‌افکنند.

ساهور تصریح کرد: هرگاه زن در محیط خانه شکوه معنوی و عظمت خویش را نیابد، آن را در جای دیگر جستجو می‌کند و انجام هر رفتاری که وی را آسان‌تر به مقصود رساند برایش روا جلوه می‌دهد وقتی به جنبه‌های معنوی زن توجّه نشود ناچار می‌شود برای حفظ همان یک بخش باقی‌مانده، آنچه در توان دارد عرضه کند در آن صورت پاره‌ای از ابعاد وجودش برای وی و جامعه‌اش ناشناخته می‌ماند یا به مخاطره می‌افتد.

وی گفت: در پاره‌ای از جملات رهبران آسمانی، این موضوع مورد تأکید قرار گرفته است که پدر وظیفه دارد دخترانش را گرمی بدارد، به آنها محبت بورزد و هدایای خود را نخست به آنها دهد و سپس به پسران نیز مرد علاقه خود به همسرش را به زبان آورد و بگوید که او را دوست دارد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران الزهرا(س( بندرلنگه  در پایان بیان داشت: اظهار علاقه و خرسندی، زن را به خانه و شوهر دلخوش و امیدوار می‌سازد و حس احترام‌خواهی و جلب توجّه را در او ارضا می‌کند و از جلوه‌گری در حضور بیگانگان باز می‌دارد.

ارسال نظرات