رئیس بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) خبر داد

جشن دهه کرامت در 77 کشور برگزار می شود

رئیس بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از برگزاری جشن دهه کرامت در 77 کشور و 2 هزار و 400 نقطه جهان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۱۷۸۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

سید جواد جعفری پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد وجود بارگاه مطهر امام رضا(ع) را برکت و نعمت بزرگی برای مردم ایران دانست و با بیان اینکه همه ملت ایران بر سر سفره این امام بزرگوار میهمان هستند، گفت: کدام میتینگ مذهبی، فرهنگی و اعتقادی را سراغ داریم که مانند ایام نوروز مردم آغاز سال جدید خود را کنار حرم اما رضا(ع) سپری و یک سال زندگی خود را با این امام بزرگوار بیمه کنند.

رئیس بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه وجود بارگاه مطهر علی‌بن موسی‌الرضا(ع) نقطه عطفی و نعمت بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: باید شکرگزار چنین نعمت بزرگی باشیم که بهترین نوع شکرگزاری شناخت آموزه‌های امام رضا(ع) و انتقال آن به دیگران است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهمی که چند سال اخیر در نظام جمهوری اسلامی برگزار می‌شود، جشن‌های دهه اول ماه ذی‌العقده است، گفت: اول ماه ذی‌العقده مقارن با تولد حضرت فاطمه معصومه(س) و یازدهم ماه ذی‌العقده میلاد حضرت امام رضا(ع) بوده و این دهه به‌نام دهه کرامت نام‌گذاری شده است.

این مسؤول در ادامه به ظرفیت مردم در برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های دهه کرامت اشاره کرد و گفت: وقتی مردم با تمام ظرفیت برای برگزاری برنامه‌های این دهه پای کار هستند بهتر است مسؤولان کشوری و استانی در این خصوص در کنار مردم باشند و با برنامه‌ریزی صحیح در جهت بهتر شناخته شدن فرهنگ رضوی و ترویج این فرهنگ تلاش کنند.

جعفری تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) یکی از برنامه‌های دهه کرامت است که بعد از طرح در مجلس در مجموعه برنامه‌ریزی‌های کشوری قرار گرفت و در سال‌های اخیر دولت و مجلس توجه خاصی به برنامه‌های این جشنواره دارند.

رئیس بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تصریح کرد: با گذشت 14 سال از برگزاری برنامه‌های دهه کرامت برنامه‌های دهه کرامت در 31 استان، 77 کشور و 2 هزار و 400 نقطه از جهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 290 امامزاده به عنوان حرم اهل بیت(ع) شناخته شده است، گفت: سه شاخه از جشنواره بین‌المللی امام رضا از جمله جشنواره آیین‌های نمایشی در این استان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات