تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی:

در جنگ روانی و عملکرد رسانه ای ضعیف هستیم

دکتر حسن هانی‌زاده با اشاره به گروهک منافقین و ظهور آنها در فعالیت های رسانه ای، گفت: عربستان سعودی یکصد شبکه ماهواره ای فعال با گردش سالانه 10 میلیارد دلار در اختیار دارد که متأسفانه ما در این زمینه بسیار ضعیف هستیم و هیچگونه آمادگی برای رویارویی با رسانه های سعودی و صهیونیستی نداریم.
کد خبر: ۸۷۱۱۹۹۱
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

به گزارش سیرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج، دکترحسن هانی زاده، تحلیل گر ارشد مسائل سیاسی و بین الملل، در نشست بسیج رسانه استان خوزستان که در سالن اجتماعات دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، با اشاره به شرایط حساس خاورمیانه و فعالیت دو جبهه کاملا متضاد و ناهمسو در آن، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در کنار عراق، سوریه و لبنان و تا حدودی روسیه یک سوی جبهه و طرف دیگر جبهه آمریکا و نوکران آن قرار دارند.

 

 وی با اشاره به امکانات بالای جبهه آمریکایی ـ استکباری از بُعد رسانه ای و کمک 36 میلیاردی عربستان سعودی در 5 سال اخیر به گروه های تروریستی در سوریه، خاطرنشان کرد: این اقدامات از سوی بندر بن سلطان از چهره های وابسته به لابی رژیم صهیونیستی برای سرنگونی دولت سوریه صورت می گیرد.

 

هانی زاده با اشاره به اینکه اصول دموکراسی و اجتماعی در سوریه نسبت به سایر کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی به مراتب بهتر است، افزود: کمک های جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان مانع از سقوط دولت سوریه شده و اکنون بشار اسد با قاطعیت و اقتدار رییس جمهور این کشور است.

 

 وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا طرح پلان B را در صورت ادامه داشتن مقاومت شکل داده و پیاده خواهد کرد، تصریح کرد: اظهارنظرهای غیر مسئولانه دبیر کل سازمان ملل و اتهام زنی به جمهوری اسلامی، اظهارات صدر اعظم آلمان درباره فعالیت های موشکی جمهوری اسلامی ایران، تشکیل کنفرانس شوم منافقین در پاریس و حضور ترکی الفیصل در آن، حضور 560 نیروی جدید آمریکایی در عراق نشان از آغاز پلان B  برای تغییر در خاورمیانه است.

 

 نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه حادثه اخیر در کرمانشاه نشأت گرفته از کنفرانس پاریس است، گفت: گروهک مناقین حمله به سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در برخی کشورهای اروپایی را در فرآیند زمانی مشخص و همزمان مدنظر قرار داد و تلاش می کند حرکت اعتراض آمیز گسترده ای را با پشتوانه مالی عربستان سعودی آغاز کند.

 

 وی با اشاره به شرایط حساس کنونی و مسؤولیت بالای اصحاب رسانه در این زمینه، گفت: انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 96 و نیز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از موارد مهم در سال پیش رو هستند.

 

 هانی زاده با بیان اینکه در صورت انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا مشکلاتی برای کشورهای عضو محور مقاومت ایجاد خواهد شد، گفت: ضربه زدن به محور مقاومت، مسأله فلسطین و حذف جنبش های جهادی از صحنه مبارزه و تغییر ساختار خاورمیانه از اقدامات ترامپ خواهد بود که چالش هایی جدی به همراه خواهد داشت.

 

 وی در ادامه با اشاره به گروهک منافقین و ظهور آنها در فعالیت های رسانه ای، گفت: عربستان سعودی یکصد شبکه ماهواره ای فعال با گردش سالانه 10 میلیارد دلار در اختیار دارد که متأسفانه ما در این زمینه بسیار ضعیف هستیم و هیچگونه آمادگی برای رویارویی با رسانه های سعودی و صهیونیستی نداریم.

 

 این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تشکیل اتاق فکر عربی از سوی عربستان سعودی در کشورهای مختلف عربی با مرکزیت مصر، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی از طریق این اتاق های فکر اتهامات و القائاتی را به رسانه های خود برای ارتباط دادن آنها با جمهوری اسلامی وارد می کند.

 

 هانی زاده با اشاره به عدم رصد مناسب رسانه های سعودی، عدم وجود راهبرد رسانه ای منسجم برای تقابل با جریان وهابیت، اظهار داشت: اکنون گروه تروریستی داعش حوزه جغرافیایی خود را گسترش و در اطراف کشور ما متمرکز شده و این اقدامات نشان از برنامه ریزی های دقیق برای به چالش کشاندن جمهوری اسلامی است.

 

 وی خوزستان را نقطه بسیار مهمی برای عربستان سعودی دانست و افزود: متأسفانه هیچگونه مرکز پژوهشی برای رصد کردن چگونگی ارتباط عربستان سعودی با جوانان خوزستانی وجود ندارد.

 

 این تحلیلگر مسائل بین الملل وجود مراکز پژوهشی در نهادهای علمی برای رصد کردن حرکات زیرپوستی وهابیت را ضروری دانست و افزود: وجود چنین پژوهشگاهی برای رصد این حرکت ها با تشکیل گردهمایی و سمینارها و حضور نخبگان استان برای روشنگری در زمینه وهابیت و مصونیت سازی جوانان از خطرات آن و انعکاس و تبیین آنها از طریق رسانه ها وظیفه ای انسانی، اسلامی است.

ارسال نظرات