گزارش «بسیج» از مظلومیت مهدویت در سینمای ایران

در سینمای پول محور، انتظار توجه به مبنای تفکر شیعه بیهوده است/ با نگاه فعلی مسئولان فرهنگی، باید منتظر تکرار سینمای طاغوت باشیم

تا وقتی دیدگاه مسئولان حوزه فرهنگی کشورمان نرمش و تساهل و تسامح بی مورد در مقابل فرهنگ وارداتی غرب است این انتظار بی مورد است و راه به جائی نخواهد برد. آماده سازی بستر جامعه برای جولان تولیدات سینمائی غرب خصوصا در حوزه اعتقادات ریشه دار شیعیان از جمله موضوع مهدویت خیانتی عظیم به دین اسلام و نا امید کردن مستضعفان و آزادی خواهان جهان است.
کد خبر: ۸۷۱۲۰۰۸
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
خبرگزاری بسیج-سرویس فرهنگی: «مهدویت»، یکی از مهمترین و محوری‌ترین ارکان و اعتقادات مسلمانان است، موضوعی که به عنوان اصلی ترین امید مسلمانان و آزادی خواهان و عدالت طلبان از آن یاد می شود اما اینکه این نگاه و عقیده بنیادین در سینما و حوزه های هنری  کشورهای مسلمان چقدر دارای جایگاه و اهمیت است را باید به صورت دقیق ارزیابی و رصد کرد.
 
اکثر ادیان کهن و حتی فرقه های نوظهور به مقوله آخرالزمان و تقابل خیر و شر و ظهور منجی اعتقاد دارند و  با توجه به سیاستگذاری رهبران این جریان ها در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی سرزمین های تحت سیطره خودشان و حتی در عرصه جهانی اعتقادات و باورهای خودشان در خصوص آخر الزمان را به صورت نرم و زیرکانه فرهنگ سازی می کنند.
 
سینمای هالیوود مهمترین رکن انتقال دیدگاه های یهود و به خصوص اعتقادات صهیونیسم به جهان است، سینمای هالیوود با صرف هزینه های گزاف و جذب نخبه های تولید فیلم در دنیا توانسته است نبض و ذائقه مخاطبان خود را در اختیار بگیرد و در قالب موضوعات آخر الزمانی اعتقادات شیطانی خود را گسترش دهد و با برعکس جلوه دادن مفاهیم واقعی خیر و شر در آخر الزمان، ذهن مخاطبان را با ایجاد انحراف درگیر اعتقادات خود کند.
 
در همین رابطه ساخت فیلم های پر فروش و پر مخاطب مثل «ستاره‌های دنباله‌دار 1 و2»، «شبی که جهان منفجر شد»، «شکافی در کره زمین»،«2012»، «در جست‌وجوی یک دوست برای آخر دنیا"، «من افسانه هستم» و دهها مورد دیگر را می توان نام برد. فیلم های عامه پسندی که قهرمانان آنان دنیا را نجات می دهند.
 
نماد سازی های زیرکانه و مثبت جلوه دادن عقاید صهیونیستی و یهودی در فیلم ها و در عوض منفی و خطرناک نشان دادن دین اسلام و نماد سازی های ترسناک و شیطانی از اعتقادات مسلمانان همچون نشان دادن به صورت تروریست، جاه طلب، زامبی و... باعث شده است که از ابتدا ذهن کودکان را نسبت به دین اسلام و موضوع مهدویت بدبین کنند و حتی بر مخاطبان دیگری که شناختی از دین اسلام ندارند به خاطر فقر فرهنگی و آگاهی از دین اسلام نیز تاثیر بگذارند.
 
حال که با هدف و سوء نیت سینمای هالیوود برای چنگ انداختن بر فرهنگ عمومی جهان آشنا شدیم بهتر است در مقابل این جنگ و هجوم فرهنگی غرب چاره ای اندیشیده شود و علاوه بر حفظ نمودن ارزشها و آموزه های دینی خودمان آن ها را نیز گسترش دهیم و دیگر مردم و آزادی خواهان جهان را آگاه کنیم و اسلام ناب محمدی و امید همه مستضعفان و عدالت طلبان عالم یعنی موضوع مهدویت را برای آنان تشریح کنیم.
 
در سال های اخیر به لحاظ نوع نگاه برخی مسئولان موضوع سینمای مهدویت در کشورمان مظلوم واقع شده است تا جائی که سهیل سلیمی کارگردان و مستندساز در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج می گوید:« جای خالی مهدویت در سینمای ایران به خوبی حس می شود و تنها دلیلش مسئولان هستند که حمایت نمی کنند وگرنه ما در این زمینه طرح زیاد داریم. مسئولان عوض شوند همه مشکلات حل می شود، ما کسی را که واقعا بتوان به او مسئول گفت در حوزه فرهنگ نداریم، فقط یک سری حقوق بگیر داریم که کارت می زنند و بعضا هم فیش های حقوق نجومی آنها رو می شود.»
 
متاسفانه بی توجهی مسئولان و متصدیان امور و عدم حمایت آنان از تولیدات تلویزیونی و سینمایی با موضوع مهدویت، فضا را برای جولان فیلم های هالیوودی فراهم نموده است. در همین رابطه مهدی زمانپور کیاسری مستندساز و کارگردان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج  گفت: «آنچه که ما در تفکر شیعه از مهدویت داریم بر پایه عقل و منطق استوار است، باید بیشتر در این زمینه تحقیقات کنیم سینماگران ما باید به سمت نوشته های محققان بروند به اطلاعات دست پیدا کنند. در زمینه مهدویت ابهاماتی وجود دارد و کسانی که می خواهند در این زمینه کار کنند باید مراقب باشند مورد سوء استفاده دشمن قرار نگیرند مسئولان باید حمایت کنند در حال حاضر جای خالی مهدویت در سینما واقعا احساس می شود.»
 
نگاه مادی برخی تهیه کنندگان به باجه ها و فروش تجاری فیلم باعث شده است که اکثر تولید کنندگان بیشتر به سمت تولید فیلم های مبتذل و پوچ بروند تا بتوانند با ایجاد جذابیت کاذب، ذائقه مخاطب را تامین و درآمد هنگفتی نیز کسب کنند، چرا که ساخت و تولید فیلم های ارزشی و انقلابی به لحاظ عدم حمایت از سوی دولت گاهی مورد غضب منتقدان با نگاه و عقاید غربی نیز قرار گرفته و در رسانه ها نیز تخریب می‌شود تا اقبال عمومی کمتری به دیده شدن فیلم به وجود بیاید. جمال شورجه نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون نیز در این زمینه در گفتگو با خبرنگار  فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به عدم استقبال مسئولان و تولید کنندگان به ساخت فیلم های با موضوع مهدویت گفت:«در چنین آشفته بازار فرهنگی به نظر ساده انگاری است که از سینما انتظار پرداختن به مقولاتی در خصوص حضرت مهدی  علیه السلام، و شناساندن آن حضرت و آماده نمودن فکری جامعه در جهت پذیرش عصر ظهور داشته باشیم.»
 
همچنین محمدکاسبی بازیگر مطرح کشورمان نیز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه موضوع مهدویت در سینمای ایران غریب واقع شده است،گفت: «در بخش دولتی هم متاسفانه مراکزی که سابق بر این باوجهه انقلابی و دینی خود فیلم‌هایی با مضامین معنوی و الهی تولید می کردند، امروزه با سرمایه بیت المال، فیلمهایی مبتذل با مضامینی پیش پا افتاده تولید می کنند و به طور کلی می توان گفت، رنگ و بوی انقلاب، انتظار، ولایت و مهدویت در آثار سینمایی کم رنگ شده است.»
 
 در سال های اخیر تنها اثر ساخته شده و قابل ذکر در حوزه مهدویت، انیمیشن «شاهزاده روم»، ساخته هادی محمدیان بود که با استقبال خوب مخاطبان روبرو شد، و می توان گفت اگر اثری فاخر در این حوزه ساخته شود قطعا دیده خواهد شد و اثر گذاری مثبتی نیز خواهد داشت.
 
با توجه به غنای فرهنگی شیعه، اگر مسئولان دولتی و مدیران نهادهای فرهنگی حاکمیتی، حمایت لازم را از سینماگران و تولید کنندگان فیلم ها و سریال های مذهبی با موضوع مهدویت داشته باشند می‌توان امیدوار بود که در مقابل هجمه گسترده فرهنگی غرب به دین و فرهنگ اسلامی کشورمان که اکنون به عنوان نفوذ فرهنگی و ولنگاری فرهنگی از آن یاد می‌شود مقابله کرد. هرچند تا وقتی دیدگاه مسئولان حوزه فرهنگی کشورمان نرمش و تساهل و تسامح بی مورد در مقابل فرهنگ وارداتی غرب است این انتظار بی مورد است و راه به جایی نخواهد برد. آماده سازی بستر جامعه برای جولان تولیدات سینمایی غرب خصوصا در حوزه اعتقادات ریشه دار شیعیان از جمله موضوع مهدویت، خیانتی عظیم به دین اسلام و نا امید کردن مستضعفان و آزادی خواهان جهان است.
ارسال نظرات