عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

ضعف دستگاه‌های نظارتی در ماجرای فیش نجومی‌ها

علی اکبری با بیان اینکه مجامع نظارتی جدیت بیشتری در نظارت داشته باشند افزود: موضوع نظارتی، متعلق به مدیرانی که بیش از عرف معمولی و قانونی حقوق گرفته اند نباشد.
کد خبر: ۸۷۱۲۰۵۴
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به ماجرای فیش های نجومی مدیران دولتی، اظهار داشت: مجموعه عوامل خوب برای پیگیری فیش نجومی خوب پیش می روند و این را می توان به عنوان یک فرصت تلقی کرد و دولت به طور جد پیگیر است.

وی با بیان اینکه مجامع نظارتی باید جدیت بیشتری در نظارت داشته باشند افزود: دستگاه های نظارتی باید دقت بیشتری را در بررسی و نظارت بکار بندند و فقط موضوع را به مدیرانی که بیش از عرف معمولی و قانونی حقوق گرفته اند نپردازند. باید مدیران پاسخگو باشند و حقوق نجومی را به بیت المال برگردانند و از نظر قانونی هم مواخذه شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی خاطر نشان کرد: شرکت ها و بانک‌ها و سایر سازمان‌ها مجامعی دارند که حقوق را بر مبنای آن پرداخت می‎کنند و خود را مبرا از قوانین حقوقی می‎دانند پس دستگاه های نظارتی رصد بیشتری داشته باشند از جمله دیوان محاسبات که عامل بازرسی مجلس، سازمان بازرسی دستگاه نظارتی قوه قضاییه و یا ذی حساب ها که عامل نظارتی دستگاه های اجرایی است.

وی در خاتمه افزود: همه دستگاه های نظارتی باید پاسخگو باشند تا این اتفاقات نیفتد و همه اینها تاثیر گذار بوده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار