مدیر عامل اسبق شهرک های صنعتی در گفتگو با «بسیج» با اشاره به قرارداد جاده ای اروپا:

دولت اشتغال ایجاد کرد اما برای ایتالیایی ها!

محسن نوری گفت: دولت با قرارداد آسفالت ایران- ایتالیا اشتغالزایی برای پیمانکاران ایتالیایی را فراهم می آورد و سرمایه کلان به جیب پیمانکاران ایتالیایی را روانه ساخته است و موجب می شود تا پیمانکاران ایرانی کار خود را از دست دهند و تشدید کننده رکود حاکم بر اقتصاد کشور است.
کد خبر: ۸۷۱۲۴۱۸
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

محسن نوری مدیر عامل اسبق شهرک های صنعتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه دولت آسفالت سازی کشورمان را با وجود تخصص پیمانکاران داخلی به ایتالیا با مبلغ بالغ بر 3/6 میلیارد دلار واگذار کرد اظهار داشت: فعالیت هایی چون آسفالت سازی، جاده سازی، عمرانی 0تا 100 در کشورمان با وجود پیمانکاران و متخصصان داخلی به نحو احسن انجام می شود.

وی با بیان اینکه قرارداد ایران- ایتالیا تشدید کننده رکود حاکم بر اقتصاد کشور است افزود: بسیاری از امورات زیر بنایی، پیچیده مهندسی،  تامین و تجهیزات، مدیریت پروژه، آنالیز مصالح موجود توسط دانشگاه ها ، شرکت های پیمانکاری، بخش خصوصی، قرارگاه خاتم الانبیا و نهادهای مرتبط  بسیار قوی و توانمند شکل می گیرد با این وجود دولت اینتوانمندی را با قرارداد ایران-ایتالیا نادیده گرفته است.

نوری بیان داشت: دولت باید اقدام به ورود تکنولوژی جدید تکنولوژی اعم از ساخت تشکیلات صنعتی از ایتالیا را فراهم سازداعم از اینکه تکنولوژی فولاد، پوست و چرم ایتالیا  که شهرت خاص دارد و نبود تکنولوژی موجب تعطیلی و واردات بسیاری از واحدهای تولیدی نام برده شده است را مد نظر قرار می داد.

وی در خاتمه افزود: دولت با قرارداد آسفالت ایران- ایتالیا اشتغالزایی برای پیمانکاران ایتالیایی را فراهم می آورد و سرمایه کلان به جیب پیمانکاران ایتالیایی را روانه ساخته است و موجب می شود تا پیمانکاران ایرانی کار خود را از دست دهند.

ارسال نظرات