مسئول بسیج سازندگی لرستان:

همکاری آستان قدس رضوی برای محرومیت‌زدایی در لرستان

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان گفت: آستان قدس رضوی در راستای محرومیت‌زدایی لرستان فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی در سطح استان انجام می‌دهد.
کد خبر: ۸۷۱۲۵۲۴
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، بیرانوند بابیان اینکه فعالیت‌های بسیج سازندگی استان در قالب سه محور انجام می‌شود، اظهار داشت: بسیج سازندگی در بحث محرومیت‌زدایی فعالیت‌های مختلفی در زمینهٔ عمران، بهداشت، درمان، آموزش و فرهنگ در مناطق محروم استان انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امسال 53 هزار نفر اردوی جهادی در مناطق محروم استان لرستان انجام می‌شود، افزود: برای اجرای این اردوها گروه‌های مختلف دانش‌آموزی، پزشکی، محلات، مساجد، طلاب و حدود 14 دستگاه اجرایی پشتیبانی از حرکت‌های جهادی را انجام می‌دهند.

سئول بسیج سازندگی استان لرستان عنوان کرد: این اردوهای جهادی در قالب اردوهای یک‌روزه، هفت‌روزه و 10 روزه و در با کمک گروه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، پزشکی، طلاب و محلات برگزارمی‌شود.

وی بابیان اینکه این اردوهای جهادی از نوروز 95 در سطح استان آغاز شده‌اند، بیان کرد: ارائه خدمات بهداشت و درمان، مشاوره به کشاورزان، اجرای فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی، اعتقادی، کمک به کشاورزان جهت جمع‌آوری محصول و اجرای پروژه‌های آب‌رسانی ازجمله اقدامات گروه‌های جهادی به مناطق محروم است.

بیرانوند بابیان اینکه هزار و 850 طرح اقتصاد مقاومتی در بسیج سازندگی لرستان اجرایی می‌شود،گفت: در راستای تحقق شعار سال علاوه بر برنامه‌های جاری یک سری کمک‌ها در زمینهٔ اقتصاد مقاومتی و پروژه‌های محرومیت‌زدایی نیز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اجرای برخی از پروژه‌های محرومیت‌زدایی از قبیل پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی با چند مجموعه تفاهم‌نامه‌هایی منعقدشده که یکی از این مجموعه‌ها آستان قدس رضوی است که قرار است در سطح استان فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی داشته باشد.


ارسال نظرات