یادداشت:

تسهیلات اقتصاد مقاومتی؛ گامی به سوی پایان بخشیدن به اشتغال جوانان در غربت

با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی می توان نسبت به اجرای طرح های زودبازده اقدام کرده و از مهاجرت فصلی جوانان به غربت جهت اشتغال و تبعات اجتماعی آن جلوگیری کرد.
کد خبر: ۸۷۱۲۶۵۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، بزرگترین و مهمترین مشکل بخش ویلکیج از توابع شهرستان نمین بیکاری و عدم توانایی ساکنین برای ایجاد شغل و کسب در آمد است که این امر باعث شده اهالی ویلکیج بر خلاف میل باطنی از دیار خود مهاجرت کنند و یا بطور کلی بیکار بوده و یا در مشاغل فصلی و موقت مشغول بکار شوند که در مقابل ممکن است شخصی به خاطر کار، ماه‌ها از خانه و خانواده خود در غربت و گوشه ای از کشور به خاطر کار سرگردان و ویلان شود.

عدم وجود کسب و کار و اشتغال، بیش از پیش کارگران عزیز ویلکیجی را در تنگنای روحی قرار داده است تا محیط مخرب و تحریک کننده ای مکان‌های نامناسب را از سر ناپختگی و ناچاری به بهای بدبختی بیازمایند.

با مدیریت قوی و با حمایت دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و همدلی می توان بخشی از مشکلات اساسی ویلکیج که همان معضل بیکاری است را حل کرد.

بزرگترین دغدغه جوانان امروز نبود کار مناسب برای تامین و امرار معاش خود بوده از این رو بسیاری از هم روستایی های عزیز برای کسب روزی حلال و تأمین مخارج خانواده مجبور به مهاجرت وکار در غربت می شوند که همین عامل باعث دوری از خانواده و عدم تربیت صحیح فرزندان، گریبانگیر شدن به اعتیاد و حتی خطرات احتمالی کار از پیامدهای این امر است.

از همین رو مهم ترین دغدغه جوانان در شرایط کنونی کار در روستا بوده که آنها می توانند با استفاده از وام و تسهیلات اقتصاد مقاومتی نسبت به اجرایی کردن طرح های کوچک و زود بازده اقدام کنند.

با توجه به ظرفیت های روستا و از سوی دیگر زمینه بهرمنده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی با عث می شود تا این مهم در روستاها عملی شود.

آنچه که در حال حاضر کشور به آن سخت نیازمند است توجه به اقتصاد مقاومتی بوده که از سوی مقام‌معظم رهبری امام خامنه ای نیز مورد تأکید قرار گرفته و نیازمند عزم ملی برای تحقق آن هستیم.

به قولی با نشستن و کار را بر عهده دیگری نهادن چیزی از پیش نمی‌رود و باید هر کس به اندازه توان وارد این میدان شود.

نباید منتظر بمانیم تا اقتصاد ما به کمک بیگانگان به رشد و بالندگی برسد، تنها خودمان می‌توانیم دست بر زانوی همت گذاشته و در کنار هم قرار گیریم تا چرخ تولید و اقتصاد کشور را بچرخانیم.


واژه «اقتصاد مقاومتی» برای اولین بار در شهریور سال ۱۳۸۹ از سوی مقام معظم رهبری در دیدار با کارآفرینان مطرح شد. در همین دیدار، مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی» را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی کردند و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی دو دلیل «فشار اقتصادی دشمنان» و «آمادگی کشور برای جهش» را معرفی نمودند.

کم نیستند در این میان عده‌ای که به ایفای نقش خود پرداخته‌اند و علاوه بر چرخش چرخ اقتصادی خانواده شان به اقتصاد کشور نیز کمک می کنند و واژه ما می توانیم را در عمل ثابت کرده اند.

ارسال نظرات