مسئول امور بانوان خیرین مدرسه ساز استان اردبیل:

مشکلات بی حجابی تنها با ابلاغیه ها حل نمی شود

اگر مسئولان اراده کنند 50 درصد از مشکلات بدحجابی و بی عفتی ها در جامعه درست خواهد شد چراکه مسئله بدحجابی و ناهنجاری تنها با صدور بخش نامه ها قابل حل نیست و مسئولین باید کمر همت را در این خصوص محکم تر ببندند.
کد خبر: ۸۷۱۲۷۵۴
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

مسئول امور بانوان خیرین مدرسه ساز استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان در خصوص حفظ حجاب و عفاف چنین اظهار داشت: اصلی ترین عاملی که در تضعیف یک هنجار وارزش درجامعه مانند عفاف و حجاب تاثیر دارد،افراط وتفریط می باشد. چراکه افراط و تفریط، بخصوص در زمینه امر به معروف بزرگترین مشکلات فرهنگی را به بارمی آورد.

رویا محمد حسینی تاکید کرد: بخش نامه و ابلاغیه ها نیازمند اجرایی کردن است، اگر مسئولان اراده کنند 50 درصد از مشکلات بدحجابی و بی عفتی ها در جامعه درست خواهد شد چراکه مسئله بدحجابی و ناهنجاری تنها با صدور بخش نامه ها قابل حل نیست و مسئولین باید کمر همت را در این خصوص محکم تر ببندند.تمام صنوف مرتبط،تمام دستگاههای تاثیرگذاربایدقسمتی از کار رابرعهده گیرند.

وی افزود: کاملا واضح است که در مورد حجاب باید کار فرهنگی در خانواده، آموزش و پرورش، دانشگاه، در مساجد و منابر توسط روحانیت ، صدا و سیما انجام شود.

محمد حسینی تصریح کرد: نباید فکر کنیم اگر کار فرهنگی در بهترین سطح انجام شود همه حجاب را رعایت می‌کنند، عده‌ای هستند که گرایش به فرهنگ غربی دارند و به سمت بدحجابی سوق پیدا می‌کنند که باید برنامه ریزی های اساسی توام با عمل ،شناساندن فرهنگ وجاذبه های اسلام در این زمینه اقدام شود.

مدرس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به عدم وجود الگویی خاص و مناسب برای زنان ایرانی گفت: متاسفانه الگوی خاص و مشخصی برای پوشش خانم ها وجود ندارد، چراکه در بخش رسانه ( صدا و سیما) بازیگران یا مجریانی هستند که با پوشش کامل و محجبه در برنامه ها حضور پیدا می کنند ولی برخی از همان شخص ها در صفحات مجازی کاملا برعکس عمل کرده و با بد حجابی ظاهر می شوند که جای تاسف دارد.که باعث ابهام در الگوپذیری نسل جوان می گردد.

وی با اشاره به الگو برداری جوانان از فرهنگ غربی، بخصوص در پوشاک اظهار داشت: موج حجاب در اختیار تولید کنندگان پوشاک است ولی متاسفانه نسبت به برقراری ارتباط با تولیدکنندگان پوشاک غفلت بزرگی کرده ایم.

محمد حسینی یکی دیگر از گرایش جوانان به فرهنگ غربی از لحاظ پوشاک را گرانی طرح های ایرانی دانست و گفت: در کشور ما پوشاک های طرح اسلامی و ایرانی نسبت به اجناس وارداتی بسیار گران قیمت می باشند که این خود، نیز یکی دیگر راه های ترویج فرهنگ غلط غربی در جامعه اسلامی است.

رویا محمد حسینی با اشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فضاهای مجازی افزود: افراد دلسوزوآگاه باید در فضاهای مجازی فعالیت فرهنگی ایرانی و اسلامی را رواج دهند که امروز دشمن از طریق جنگ نرم در صدد از بین بردن ریشه اسلام است.

برگزاری کارگاه های آموزشی مهارتهای زندگی باید قبل ازدواج در بین جوانان، بخصوص آقایان رواج پیدا کند چراکه تاکید همسر در مورد نحوه پوشش خانم بسیارتاثیرگذاراست

مسئول امور بانوان خیرین مدرسه ساز استان اردبیل افزود: از پتانسیل های بسیج، مانند بسیج اساتید ،فرهنگیان ،دانشجویی و... باید استفاده شود، اساتید و دبیران دروس تخصصی رشته های پایه( ریاضی، شیمی، فیزیک و...) می توانند در آگاهی سازی جوانان از مشکلات بی حجابی و هدایت آنان ها به مسیر درست گامی بلند و تاثیر گذار بردارند.

وی در پایان تاکید کرد: والدین و معلمین باید به طریقه استفاده از فضای مجازی تسلط داشته باشند، چرا که با این روش، فرزندان در کنترل قرار می گیرند و از اقدام برخی رفتار ناشایست خود به خود جلوگیری می شود.

البته این کار بدین معنا نیست که فرزندان احساس کنند نسبت به آنان ها بی اعتمادهستند، بلکه وجود معلمین یا والدین در چنین فضاهایی ( فضای مجازی) یک نوع تعامل فرزند با والدین و معلمین است.

ارسال نظرات