نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

چرا باید هزینه بی‌تدبیری بانک مرکزی را سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج بدهند!

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از دلایلی که مانع اصلاح این ساختار می شود، مستقل نبودن بانک مرکزی است و بر همین اساس شاید در بسیاری از موارد نتواند تصمیم درستی در نظام بانکداری کشور اتخاذ نماید.
کد خبر: ۸۷۱۲۸۲۶
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به عدم ارائه لایحه اصلاح ساختار نظام بانکی از سوی دولت به مجلس، اظهار داشت: ما از مدت ها پیش به دنبال ارائه این لایحه از سوی دولت هستیم اما هر بار بنا به دلایلی این کار صورت نمی گیرد.

وی با تأکید بر لزوم اصلاح ساختار نظام بانکداری در ایران، گفت: یکی از دلایلی که مانع اصلاح این ساختار می شود، مستقل نبودن بانک مرکزی است و بر همین اساس شاید در بسیاری از موارد نتواند تصمیم درستی در نظام بانکداری کشور اتخاذ نماید.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس به مشکلات سپرده گذاران تعاونی ثامن الحجج اشاره کرد و گفت: وقتی یک عده ای با لابی گری باعث می شوند تا یک موسسه اعتباری مجوز فعالیت بگیرد و از طرفی هم سیستم نظارتی بانک مرکزی در قبال موسسات مالی و اعتباری ضعیف عمل می کند، چنین معضلاتی را در نظام بانکداری کشور شاهد خواهیم بود.

موسوی لارگانی ادامه داد: یک موسسه ای شروع به تأسیس شعب در سراسر کشور می کند و سرمایه مردم را برای فعالیت خود جذب می کند، پس از گذشت چند سال بانک مرکزی ناگهانی یادش می افتد که این موسسه غیرمجاز است! در این بین سپرده گذاران چه گناهی کرده اند که متضرر می شوند؟ چرا باید هزینه بی موالاتی های بانک مرکزی را مردم پرداخت کنند؟

وی با بیان اینکه عملکرد ضعیف بانک مرکزی در نظارت موجب بی اعتمادی مردم به نظام بانکداری می شود، تصریح کرد: قطعا در ماجرای تعاونی ثامن الحجج، کوتاهی بانک مرکزی دلیل اصلی بوده است اما کاهش اعتماد مردم به سیستم بانکداری به این راحتی ها قابل جبران نخواهد بود.

ارسال نظرات