واکنش نماینده سابق مجلس به معضل ریزگردها در گفتگو با «بسیج»:

محیط زیست، مدیر متخصص و بدور از سیاسی کاری می خواهد

جوکار گفت: ما در بحث محیط زیست احتیاج به فردی متخصص و بدون نگاه سیاسی و وابسطه بودن به جریان سیاسی داریم حتی در این زمینه اگر سازمان های مردم نهاد هم نگاه سیاسی داشته باشند به نتیجه نمی رسیم.
کد خبر: ۸۷۱۲۹۰۴
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

محمدصالح جوکار، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به معضل ریزگردها و انفعال سازمان محیط زیست برای مقابله با آن گفت: ما نباید ضعف مدیریتی خودمان را امنیتی جلوه دهیم بر همین اساس بحث ریزگردها منشأ داخلی دارد و بخشی از آن منشأ خارجی دارد.

وی افزود: متأسفانه برخی از مدیران ما مخصوصا در سازمان محیط زیست چون توجه شان به مسائل سیاسی و ورود به جریانات سیاسی کشور است لذا وقت کمتری برای موضوعات اساسی محیط زیست می گذارند.

جوکار تصریح کرد: اما در بخش ریزگردها که منشأ خارجی دارد و اینکه این مشکل را نسبت بدهیم به نا امن بودن محیط عراق؛ قابل قبول نیست در صورتی که ما می توانیم از طریق وزارت امور خارجه و همکاری ها و ارائه طرح های مختلف این موضوع را دنبال کنیم.

وی افزود: امروز منطقه سیستان و بلوچستان درگیر مسأله ریزگردها است و مشکلات جدی برای مردم و شهروندان به وجود آورده است در صورتی که این معضل ربطی به داعش ندارد لذا جای سوال است که چرا مسئولان آنجا را مدیریت نمی کنند.

این نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: ما در بحث محیط زیست احتیاج به فردی متخصص و بدون نگاه سیاسی و وابسطه بودن به جریان سیاسی داریم حتی در این زمینه اگر سازمان های مردم نهاد هم نگاه سیاسی داشته باشند به نتیجه نمی رسیم.

ارسال نظرات