استاندار هرمزگان:

اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی فرصتی برای تقویت بنیه معنوی و مذهبی است

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان برگزاری چهاردهمین اجلاس بین المللی تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی (ع) را فرصتی برای تقویت بنیه مذهبی و معنوی در استان هرمزگان دانست.
کد خبر: ۸۷۱۳۰۷۴
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، جاسم جادری بعد از ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری چهاردهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی (ع) با بیان اینکه گرفتن میزبانی این اجلاس به خواست مردم هرمزگان بوده است، اظهار داشت: طی سه روز برگزاری این اجلاس تمامی تلاش و اولویت نخست استان، میزبانی در خور شان از 700 میهمان این اجلاس است.

وی ضمن تقدیر از هماهنگی‌های صورت گرفته در این زمینه‌ بیان‌داشت: می‌خواهیم تمامی دستگاه‌های مربوطه در امر برگزاری این مراسم دخیل شوند تا بتوانیم به نحو شایسته‌ای این اجلاس را برگزار کنیم.

استاندار هرمزگان تاکیدکرد: استفاده از ظرفیت های مردمی به وسیله دعوت از هیئت داران و حسینه‌داران از جمله راه‌هایی است که می‌تواند مردم را به طور گسترده در امر برگزاری این اجلاس دخیل کند.

وی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ عاشورا نباید از هیچ کوششی دریغ کنیم، اضافه کرد: این اجلاس در مقطع قبل از ماه محرم برگزار می‌شود و می‌تواند ظرفیت خوبی در سطح منطقه‌ای و ملی باشد.

جادری برگزاری این اجلاس را فرصتی برای تقویت بنیه مذهبی و معنوی در استان هرمزگان دانست و تصریح‌کرد: باید شرایط و فضا را طوری مدیریت کنیم که هر کس به اندازه توان خود بتواند در راه کمک به این مراسم گام بردارد.

استاندار هرمزگان اظهار امیدواری کرد که این اجلاس به بهترین نحو ممکن برگزار و گامی در راستای تقویت هر چه بیشتر مبانی دینی و اعتقادی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این نشست، گفت: این اجلاس با حضور بیش از 700 نفر مهمان از خارج استان برگزار می‌شود.

بهروز اکرمی افزود: چهاردهمین اجلاس بین المللی تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی (ع) ششم مهر ماه سال جاری در بندرعباس آغاز و هشتم مهر با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان می‌رسد.


ارسال نظرات