تهیه کننده سینما در گفتگو با «بسیج»:

نباید موضوع مهدویت را فقط از سینمای دینی و دفاع مقدس انتظار داشت

سجادپور گفت:طرح موضوع صاحب الزمان(عج) و نشر مفهوم انتظار را نباید فقط از سینمای جنگ و سینمای تاریخ صدر اسلام انتظار داشت.
کد خبر: ۸۷۱۳۲۷۷
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج،سیدعلیرضا سجادپور،نویسنده و تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه فیلمسازی با موضوع مهدویت یکی از نیازهای امروز جامعه است، گفت: همه، خصوصا اصحاب هنر باید بدانند که وظیفه طرح و نشر ایمان، اعتقاد، اخلاق، ایثار و مهدویت،انتظار و... تنها بر دوش سینمای جنگ و سینمای دینی نیست و هر هنرمندی به سهم خودش باید در زمینه ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه نقش آفرینی کند و طرح موضوع صاحب الزمان(عج) و نشر مفهوم انتظار را نباید فقط از سینمای جنگ و سینمای تاریخ صدر اسلام انتظار داشت. 

وی ادامه داد: متاسفانه بجای آنکه بتدریج سیاستهای فرهنگی به سمتی سوق داده شود که طرح مباحث اصیل و ارزشی و در راس آنها، مفهوم ولایت از حیطه محدود سینمای جنگ و سینمای دینی به کلیت سینمای خانوادگی ما گسترش یابد، بر عکس آقایان کاری کرده اند که سینمای موسوم به خانوادگی و اجتماعی یکسره تحت سلطه ضد ارزشها قرار گیرد.

سجادپور خاطر نشان کرد: برخی مسئولان چنین سیاستی را دنبال می کنند که سبک وژانر سینمای جنگ و دفاع مقدس که ماهیتا و ذاتا نمی تواند جز پیام ولایت و حفظ ارزشها و پایمردی به اصول را در بر داشته باشد در چنبره فقدان امکانات و محدودیت های قانونی و اداری، حذف یارانه ها و کمکهای دولتی و بایکوت کامل تشویقی و تبلیغی، به یادگاری موزه ای تبدیل شود.

این نویسنده در پایان خاطر نشان کرد:اگرچه قدرت و پول و بودجه و حق امضاء و حق اکران و جواز ساخت و نمایش همه و همه در دست مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما اراده و ایمان سینماگران متعهد نسل انقلاب درید قدرت آنان نیست، همین اراده و ایمان علی رغم تمام ناهمواریها و کمبودها و بایکوتها به لطف و یاری خدا راه خود را باز خواهد کرد و حماسه خواهد آفرید و سرانجام سینمای ایران را در خدمت طرح ارزشها قرار خواهد داد، که در راس همه این ارزشها، نعمت ولایت و نعمت انتظار است.


ارسال نظرات