نرخ 26 درصدی بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد 26درصد است.
کد خبر: ۸۷۱۳۳۱۴
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی در نشست اتاق فکر اجتماعی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی آسیب های اجتماعی در استان افزود: درمان این آسیب ها نیازمند عزم جدی دولتی و یاری جامعه است.

وی بیان کرد: برخی آسیب ها اگرچه کمتر از میانگین کشور است اما حتی وجود یک مورد آن نیز خطرناک است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میانگین سن ازدواج در مردان 29 و در زنان 24 سال است که در هر دو مورد از میانگین کشوری بالاتر است.

حجت الاسلام میرمحمدی تصریح کرد: از هر پنج ازدواج در استان یک طلاق ثبت می شود و سن امید به زندگی در روستاها و شهرهای استان از میانگین کشوری پایین تراست.

وی ادامه داد: امید به زندگی مردان شهری 70 و زنان شهری 71، مردان روستایی 66 و زنان روستایی 67 سال است.

20درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: 90 هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش کمیته امداد و بیش از 5760 خانوار نیز زیر پوشش بهزیستی قرار دارند که اکثرا افراد تحت پوشش بهزیستی زنان سرپرست خانوار هستند و در مجموع 20 درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

حجت الاسلام میرمحمدی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد 26درصد است، تاکید کرد: بیش از 11 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار در این استان وجود دارد.

یاسوج بعداز کرج بیشترین مهاجر پذیرترین شهر کشور

وی با اشاره به اینکه مهاجرت در این استان یکی از مهمترین مشکلات و معضلات اجتماعی است، بیان کرد: مهاجرت به یاسوج افزایش یافته که بعداز کرج بیشترین مهاجرت را داشته است که موجب حاشیه نشینی شده است و 80 هزار نفر در حاشیه شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت سکونت دارند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد  تصریح کرد: 204مدرسه کانکسی در این استان وجود دارد که نیازمند کمک برای بهبود شرایط و وضعیت آنهاست. پوشش تحصیلی در استان بیش از 94درصد است  و نرخ باسوادی این استان در سنین 10 تا 49 سال 98.38 درصد است.

میرمحمدی افزود: 25 مرکز دانشگاهی  با 54هزار و 813 دانشجو در دوره های مختلف در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.

وی گفت: 52درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شهر و 48 درصد روستایی هستند تا چند سال قبل جمعیت  روستایی استان بیش از 60 درصد بود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 880تخت بیمارستانی دولتی و خصوصی در این استان وجود دارد بطوریکه به ازای هر 1000نفر 1.2 تخت داریم اما با توجه به پراکندگی استان وضعیت در این زمینه مناسب نیست.

افزایش 27درصدی خودکشی در سال 94

میرمحمدی ادامه داد: یکی از معضلات استان کهگیلویه و بویراحمد خودکشی است بطوریکه در 9 ماهه سال گذشته 64 مورد، 43 مورد خودکشی در سال 93 داشته ایم که سال 94 نسبت به سال قبل 27 درصد افزایش نشان می دهد.

وی عنوان کرد: نرم جهانی خودکشی 12 است که در استان کهگیلویه و بویراحمد 18 است و به دلایل شکست در زندگی، مسایل اقتصادی و روحی و روانی اتفاق می افتد و 28درصد خودکشی های استان تاکنون بین سنین 18 تا 24 بوده که اخیرا 13 تا 14 سال هم داشته ایم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: طی سال گذشته 184 کودک خیابانی در این استان شناسایی شده است که این استان وضعیت خوبی در این رابطه ندارد.

ارسال نظرات