سید محمد طباطبایی در گفتگو با «بسیج»:

سناریوی از پیش تعیین شده هالیوود برای آخرالزمان

کارگردان برگزیده جشنواره عمار گفت: در سینمای هالیوود فیلم هایی را می بینیم که در آن رسیدن جامعه را به یک نقطه نامفهوم که هیچ کس جز یک منجی نمی تواند آن را نجات دهد نشان می دهد ولی متاسفانه روشنفکران ما در سینما که کم هم نیستند تازه راه شکست خورده آنها را برای پیمودن انتخاب کرده اند.
کد خبر: ۸۷۱۳۴۷۳
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
سید محمد طباطبایی کارگردان برگزیده جشنواره عمار در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: جای خالی مهدویت در سینما که هیچ در جامعه ما نیز احساس می شود.

وی افزود: سینما هم بخشی از همین جامعه است و متاسفانه شاید دلیل این بیشتر گریز از دین به خصوص توسط نسل جوان باشد و این دین گریزی روز به روز بیشتر می شود و از آنطرف از معنویت فاصله می گیریم.

طباطبایی ادامه داد: بحران معنویت کم کم بعد از غرب خود را در کشور ما نشان می دهد جامعه از حالت معنوی که به خصوص در سالهای اول انقلاب وجود داشت فاصله می گیرد و همین باعث می شود که آئینه تمام نمای آن در جامعه رخ دهد و همین اتفاق را در فرهنگ کشور می بینیم.

وی تصریح کرد: مسئولان در این حوزه از آنچه که باید اسمش را اول معنویت بگذاریم و بعد به مهدویت برسیم فاصله گرفته اند، متاسفانه جامعه کنونی ما روز به روز بیشتر و بیشتر قدم در راهی می گذارد که سالها قبل غرب به آن رسید و حالا در حال برگشتن از آن راه است چرا که نتیجه ای غیر از سقوط برای آنها نداشت.

کارگردان برگزیده جشنواره عمار اظهار داشت: متاسفانه ما اینها را نمی بینیم ولی به خوبی در فیلم های غربی قابل مشاهده است، در سینمای هالیوود فیلم هایی را می بینیم که در آن رسیدن جامعه را به یک نقطه نامفهوم که هیچ کس جز یک منجی نمی تواند آن را نجات دهد نشان می دهد ولی متاسفانه روشنفکران ما در سینما که کم هم نیستند تازه راه شکست خورده آنها را برای پیمودن انتخاب کرده اند.

طباطبایی گفت: از سی سال پیش در فیلم های هالیوودی اتفاقاتی را در مورد منجی و آخرالزمان پیش بینی کرده و به تصویر می کشیدند و فیلم نامه برای این موضوع می نوشتند، این مشخص است که یک سناریوی از پیش تعیین شده است و متاسفانه روشنفکران ما هم در این مسیر حرکت می کنند و یک جریان بسیار سهمگینی را در حوزه سینما در کشور خود می بینیم.

وی گفت: خیلی از مسئولان هم مجبور می شوند در این مسیر حرکت کنند و در یک جریان همسو می بینیم اتفاقی می افتد که از معنویت و مهدویت دور می شویم. الان شبکه های ماهواره ای یک نوع تغییر نگرش و تغییر باور در نسل جوان و نوجوان ما ایجاد کرده و با برنامه های تصویری و سریال ها و فیلم هایی که از شبکه های مختلف آن هم به زبان فارسی پخش می شود ما را هدف گرفته اند. فاصله گرفتن نسل جوان و نوجوان ما از دین و نزدیک شدن به سبک زندگی غربی که در سریال هایی که به خصوص از کشور ترکیه پخش می شود را شاهد هستیم و متاسفانه فکری برای این موضوع نکرده ایم.

ارسال نظرات