معاون حمایت از تولیدات صنایع دستی:

احداث پایگاه تخصصی صنایع دستی عشایر کشور در استان

معاون اداره حمایت از تولیدات صنایع دستی کشور از احداث پایگاه تخصصی صنایع دستی عشایر کشور در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۳۶۷۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور و مدیران ستادی دیدار کرد.

محمدحسین دهقان در این دیدار با اشاره به اینکه عشایر سهم زیادی در تولید صنایع دستی دارند اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مقصد تولیدات صنایع دستی مانند گلیم، جاجیم، سیاه‌چادر، نی‌چیت بافی، زیورآلات سنتی و غیره فعالیت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های برتر کشور در حوزه صنایع دستی است افزود: در نظر داریم با تخصیص اعتبار پایگاه تخصصی عشایر کشور در این استان احداث شود.

معاون اداره حمایت از تولیدات صنایع دستی کشور تصریح کرد: این اقدام با هدف معرفی و متمرکزسازی فعالیت‌های تولیدی صنایع دستی و سایر موارد مربوط به تولید از جمله آموزش و تجهیز کارگاه‌های تولیدی در رشته‌های مختلف صنایع دستی انجام می‌شود.

دهقان بیان کرد: ارتقاءبخشی تولیدات صنایع دستی و تکمیل چرخه تولید از طریق تجهیز کارگاه و ایجاد اشتغال‌زایی پایدار از دیگر اهداف احداث این پایگاه است.

وی عنوان کرد: حدود 2 میلیارد ریال برای شروع احداث این پایگاه اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون اداره حمایت از تولیدات صنایع دستی کشور با بیان اینکه تولیدات صنایع دستی نقش به‌سزایی در اقتصاد مقاومتی دارند گفت: به دنبال تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در استان‌های کشور به‌ویژه کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

ارسال نظرات