مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیریک:

ازدواج یک سنت الهی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیریک، عنوان کرد: ازدواج یک سنت طبیعی والهی و سنت پسندیده پیامبر اکرم (ص) است.
کد خبر: ۸۷۱۳۸۱۶
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان هرمزگان عصر دیروز مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه سیریک درفراخوان گردان الزهرا(س) و نشست روشنگری بسیجیان خواهر حوزه حضرت ام کلثوم(س) پالور گفت: ازدواج یک سنت طبیعی والهی و سنت پسندیده پیامبر اکرم (ص) است.و در اسلام بر روی این مسئله بخاطر اهمیت آن و بخاطر تاثیر عمیق تشکیل خانواده در تربیت انسان ، در رشد فضایل ، در ساخت و ساز انسان سالم از لحاظ عاطفی ، رفتاری ، روحی وتربیت های بعدی، تاکید ویژه ای شده است از این رو اسلام اصرار دارد دختران و پسران در همان سنینی که برای ازدواج آماده اند ازدواج نمایند.

وی با اشاه به حدیثی نورانی از رسول گرامی اسلام (ص) که می فرمایند: ازدواج کنید زیرا که ازدواج کردن روزی شمارا زیاد می کند ادامه داد: البته در عصرما برای ازدواج موانعی وجود دارد که بسیاری از این موانع باعث بالا رفتن سن ازدواج جوانان می شود.

حجت الاسلام اربابی افزودند: از مهمترین موانع ازدواج جوانان می توان به بهانه گیری ، چشم وهم چشمی، مهریه های سنگین اشاره کرد.

این مسئول با اشاره به معیارهای ازدواج عنوان کرد: از معیار های ازدواج ایمان وتقوا است و اگر کسی در ازدواج به دنبال پول و زیبایی باشدا مام صادق (ع) می فرمایند : خداقسم خورده که امید اورا نا امید کند .

حجت الاسلام اربابی در پایان با اشاره به حدیث گهرباری از پیامبر اکرم (ص) که می فرمایند: هر که با زنی بخاطر زیباییش ازدواج کند ، دلخواه خود را در او نبیند و هرکه با زنی بخاطر مال و ثروتش ازدواج کند خداوند او را به همان مال و ثروت واگذارد پس بر شما باد به ازدواج با زنان متدین ، خاطر نشان کرد: البته هرچند در این حدیث سخن پیامبر (ص) در مورد ازدواج با زنان است ولی این حدیث عمومیت دارد یعنی زنان نیز در امر ازدواج نباید به دنبال مال و ثروت باشندبلکه ملاک ازدواج را در تقوا و ایمان بدانند.

ارسال نظرات