وزارت خارجه باید خود را مکلف به دفاع از مردم کشمیر بداند

مسئول قرارگاه دانشجویی شهید طیب با بیان اینکه: از کشور ها و سازمان های به ظاهر اسلامی نباید انتظار موضع گیری در مورد کشمیر را داشت، گفت: وزارت خارجه جمهوری اسلامی باید خود را مکلف به دفاع از مردم کشمیر بداند.
کد خبر: ۸۷۱۴۴۱۱
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
مهدی دلبند با اشاره به اینکه استعمار خبیث هرکجا که ورود کرده و آن جا را استعمار کرده پس از خروج، بذر فتنه و اختلاف را در آن جا کاشته است، تصریح کرد: متاسفانه مردم منطقه جامو و کشمیر قربانی اختلافات هند و پاکستان که هردو از مستعمرات انگلیس بودند، شده اند.

وی تاکید کرد: مردم کشمیر از ارادتمندان به انقلاب اسلامی و امام و رهبری هستند، و جمهوری اسلامی را تنها ملجأ و پناهگاه خود می دانند.

مسئول قرارگاه دانشجویی شهید طیب با بیان اینکه: از کشورها و سازمان های به ظاهر اسلامی نباید انتظار موضع گیری در مورد کشمیر را داشت، افزود: وزارت خارجه جمهوری اسلامی باید خود را مکلف به دفاع از مردم کشمیر بداند.

دلبند سکوت و انفعال وزیر خارجه ایران را بدون توجیه منطقی دانست و اظهار کرد: پیگیری فعال و مؤثر حوادثی مثل کشمیر، نیجریه، یمن، بحرین، پاراچنار، میانمار و دیگر نقاط جهان هم وظیفه شرعی و اخلاقی وهم وظیفه قانونی دستگاه دیپلماسی کشور است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نباید صرفا به پوشش خبری و تحلیل مسئله اکتفا نماید، بلکه باید در قبال این مسئله دیپلماسی فعال داشته باشد.

مسئول قرارگاه دانشجویی شهید طیب تاکید کرد: با توجه به روابط مهم دوستانه و تجاری ایران در کشورهای هندوستان و پاکستان، ایران باید نقش تأثیرگذاری داشته باشد و با رایزنی، گفت و گو و اتخاذ تدابیر مناسب از بروز بحران بیشتر در کشمیر جلوگیری کند.
ارسال نظرات