نماینده ولی فقیه در سپاه:

ایران به‌دنبال ‌‌ایجاد یکپارچگی در سوریه است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تحولات موجود در سوریه گفت: حفظ جبهه مقاومت، مهم‌ترین هدف و خط قرمز جمهوری اسلامی ایران در سوریه است.
کد خبر: ۸۷۱۴۴۴۳
|
۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
به گزارش سرویس مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در خطبه‌های نماز جمعه  شاهرود در حسینیه مدرسه قلعه شاهرود اظهار داشت: امروز راهبرد دشمنان به‌ویژه آمریکا در سوریه تغییریافته است.
 
وی افزود: امروز آمریکا به دنبال حضور حداقلی در سوریه است و برای این هدف تقویت استقلال کردهای سوری و ایجاد حکومت فدرالی در این کشور را برنامه‌ریزی و پیگیری می‌کند.
 
امام‌جمعه موقت شاهرود با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال حذف محوریت ایران در مرکز مقاومت سوریه و وابستگی سیاسی این کشور به آمریکا بود؛ از تلاش برای تضعیف حزب‌الله و حمایت از رژیم صهیونیستی به‌عنوان دیگر هدف آمریکا در سوریه نام برد و افزود: آمریکا می‌خواست تا سوریه مانند عربستان، حکومتی وابسته باشد.
 
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعیدی با اشاره به اشتراک اهداف جمهوری اسلامی ایران و روسیه در موضوع سوریه عنوان کرد: ترکیه نیز به دنبال ایجاد امپراتوری بزرگ عثمانی به‌عنوان محوریت جهان اسلام و دور کردن سوریه از محور مقاومت بود.
 
وی بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال مبارزه با داعش و تروریست‌های تکفیری در منطقه است از حفظ حریم اهل‌بیت و جبهه مقاومت به‌عنوان خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: ایران به دنبال ایجاد یکپارچگی در سوریه است.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه آمریکا می‌خواهد که دولت عراق به این کشور وابسته باشد، عنوان کرد: ایران به دنبال حذف ترویست‌ها در این کشورهاست؛ درحالی‌که آمریکا تنها به تضعیف آنان بسنده می‌کند تا از آن به‌عنوان اهرم فشار در آسیای غربی استفاده کند.
 
 
انتهای پیام//
منبع : سپاه نیوز
ارسال نظرات