اولین فرش بافته شده در کرمان برای صحن حضرت زهراءسلام الله علیها+تصاویر

بافت نخستین فرش برای صحن حضرت زهراءسلام الله علیها در نجف اشرف، توسط بافندگان کرمانی به اتمام رسید؛ پیش از این نیز دو فرش توسط بافندگان رفسنجان به طور کامل بافته شده است.
کد خبر: ۸۷۱۴۷۴۸
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  پروژه مهم بافت قالی کرمان برای صحن حضرت زهراءسلام الله علیها در نجف اشرف، افتخاری است که نصیب مردم استان شده و به همین منظور چندین کارگاه بافت قالی در شهرستان های کرمان، راور و رفسنجان راه اندازی و بافندگان مشغول به کار هستند.

 

 

از زمان آغاز به کار بافندگان تاکنون سه فرش به طور کامل بافته شده که دو فرش توسط بافندگان رفسنجان و یک فرش هم که امروز(30 تیر)به اتمام رسید؛ توسط بافندگان کرمان در کارگاه شرکت فرش کرمان بافته شده است.

 

 

این فرش، حاصل بیش از 6 ماه کار 4 بانوی بافنده فاطمه عباس زاده، فرشته و زینت زارع و افسانه ضیائی است که  به گفته خود از 7 صبح تا 18 عصر مشغول به کار بودند و بافت قالی را با نام خدا و سوره هایی از قرآن انجام می دادند.

 

این فرش پس از اتمام، باحضور غلامحسین ابراهیم پور دخانی، مسئول کمیته فرش ستادبازسازی عتبات عالیات کشور، رضا الله داد، کارشناس فرش و از مدرسین دانشگاه کشور و جمعی از دست اندرکاران در ستاد استان از دار قالی جدا و به عنوان نخستین قالی بافته شده در شهرستان کرمان برای انجام مراحل بعدی به ستادبازسازی استان منتقل می شود.

 

همچنین در جریان این رویداد، مشکلات و مسائل بافندگان، روند بافت قالی های صحن حضرت زهراءسلام الله علیها در کرمان و... با حضور مسئولین مذکور، بحث و بررسی و توضیحات تخصصی توسط الله داد بیان شد.

 

 

گفتنی است، هر یک از این فرش ها در ابعاد 4 متر و 26 در 3 متر و 24  بافته شود و در مجموع 3 هزار و 571 تخته قالی برای صحن حضرت زهراءسالام الله علیها لازم است.اکنون 113 دار قالی در استان{کرمان و رفسنجان، جدای از راور} فعال است.

 

 

 

 

ارسال نظرات