درب های حرم های امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) وارد بندرعباس شد

چهار درب حرم امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) عصر روز چهارشنبه در مراسمی با شکوه وارد بندرعباس شد واز گلزار شهدای گمنام تا حسینیه ثارالله توسط مردم این شهر بدرقه شد.
کد خبر: ۸۷۱۴۸۲۵
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از ایرنا قرار است درب های چوبی حرم های امامان عسکریین (ع) که پس از آماده سازی در قم برای نازک کاری ، طلا کوبی و قلم زنی به هرمزگان منتقل شده وپس از آماده سازی در کارگاه های شهرهای هشت بندی ، بندرعباس و کیش برای نصب به شهر سامرا کشور عراق ارسال می شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان دراین زمینه گفت: برای تکمیل هر درب حرم های امامان عسکریین ، پنج میلیارد و در مجموع 20 میلیارد ریال سرمایه باید هزینه می شود.

سید کاظم موسوی افزود: این ستاد قصد دارد در یک سال ، کار ساخت هشت درب شامل چهار درب حرم امامان عسکرین (ع) در سامرا و چهار درب حرم امام زاده محمد عموی گرامی حضرت ولیعصر (عج) در شهر بلد عراق را با کمک مردم و مسئولان در استان به اتمام برساند و برای نصب به کشور عراق انتقال دهد.

وی ادامه داد: ستاد عتبات عالیات هرمزگان در اسفند پارسال ساخت این هشت درب را بر عهده گرفته و کار قلم زنی آنها توسط استادکاران ماهر اصفهانی و استان فارس در این استان انجام می دهند.

وی اضافه کرد: بر روی هر درب بین سه تا چهار نفر قلم زن و در مجموع حدود 24 صنعتگر به اضافه چند نفر درودگر در ساخت این درها مشارکت دارند.

همچنین پس از بدرقه این درب ها ، نماز جماعت مغرب وعشا ودعای توسل در حسینیه ثارالله نیز برگزار و پرچم حرم امام علی (ع) که از روز سه شنبه وارد هرمزگان شده بود به نمایش گذاشته شد.

ارسال نظرات