نماینده تشکل های مردم نهاد سازمان بهزیستی لرستان:

506 تشکل مردم نهاد در حوزه سازمان بهزیستی لرستان فعالیت می کنند

نماینده تشکل های مردم نهاد سازمان بهزیستی گفت: 506 تشکل مردم نهاد در حوزه سازمان بهزیستی لرستان فعالیت می کنند.
کد خبر: ۸۷۱۵۰۳۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، امیری در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکل های کارگری، کارفرمایان و تعاونی ها در خرم آباد، گفت: 506 تشکل مردم نهاد در حوزه سازمان بهزیستی لرستان در راستای ارائه خدمات به مددجویان تحت پوشش این سازمان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه کار اصلی تشکل های مردم نهاد بهزیستی توانمندسازی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی است، افزود: با توجه به تدوین سند اشتغال استان لرستان امیدواریم که بتوانیم 1600 شغل برای معلولین ایجاد کنیم.

نماینده تشکل های مردم نهاد بهزیستی لرستان ابراز امیدواری کرد4350 واحد مسکونی تا پایان سال به مددجویانی که دارای دو معلول هستند واگذار شود .

امیری اضافه کرد: 15 هزار نفر افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی لرستان جمعیت روستای در سراسر استان هستند که سازمان با عقدتفاهم نامه با تشکل های مردم نهاد در راستای شناسایی و ارائه خدمات به این معلولین اقدام کرده است.

وی افزود: برخی از مددجویان روستایی به دلیل مشکلاتی که دارند نمی توانند به مراکز توانبخشی مراجعه کنند به همین دلیل خدمات مورد نیاز آنها توسطتشکل های مردم نهاد در منازل این افراد ارائه می شوند

نماینده تشکل های مردم نهاد بهزیستی لرستان گفت: پیش بینی ما این است که 180 هزار نفر معلول در استان لرستان وجود دارد که 50 هزار نفر از آنها از خدمات سازمان بهزیستی معرفی می شوند.

امیری با بیان اینکه معلولین انتظار دارند که با آنها به مانند انسان های عادی برخورد شود، تصریح کرد: تنها سازمانی که به صورت جدی مشکلات معلولین را در قالب توانمندی دنبال می کند سازمان بهزیستی است و با این حال معلولین انتظار دارند که دیگر دستگاهها نیز به وظایف خود عمل کنند.

ارسال نظرات