معاون استاندار لرستان:

3700 میلیارد تومان سرمایه گذاری در لرستان صورت می گیرد

معاون استاندار لرستان گفت: در راستای اجرای سند اشتغال استان امسال باید 3700 میلیارد تومان سرمایه گذاری در لرستان صورت می بگیرد.
کد خبر: ۸۷۱۵۰۷۷
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، غضنفری در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکل های کارگری، کارفرمایان و تعاونی ها در خرم آباد، با اشاره به دو سند اشتغال و اقتصاد مقاومتی در لرستان گفت: در راستای اجرای سند اشتغال استان امسال باید 3700 میلیارد تومان سرمایه گذاری با ظرفیت ایجاد 25 هزار شغل در لرستان صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه طبق پیش بینی صورت گرفته 73 درصد از سند اشتغال استان باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مابقی با استفاده از ظرفیت بخش دولتی محقق شود، افزود: در راستای تحقق سند اشتغال استان لرستان 52 درصد سرمایه گذاری در این سند مربوط به بخش صنعت و 23 درصد مربوط به بخش کشاورزی است.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه1600 میلیارد تومان با بهره برداری از پتروشیمی، سد حوضیان و کشت و صنعت در استان لرستان صورت گرفته است، گفت: سال گذشته نرخ بیکاری در استان لرستان 1.6 درصد کاهش یافته و استان با صعود پنچ پله ای در این زمینه مواجه بود.

غضنفری با بیان اینکه راه آهن لرستان با سرمایه گذاری 600 میلیارد تومانی در حال اجرا است، تصریح کرد: احداث راه آهن یک کار زیرساختی است و هر سرمایه گذاری می تواند با بهره برداری از این راه آهن در استان اقدام به سرمایه گذاری کند.

وی اختصاص 300 میلیارد تومان تسهیلات با بهره کم توسط بانک سامان به واحدهای صنعتی مشکل دار، اجرای طرح فرودگاه خر م آباد، قرار گرفتن استان در کریدور بازرگان- بندر امام، اجرای 10 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان که 35 درصد بیشتر از سنوات قبل بوده است، افزایش راندمان آبیاری از 35 درصد به 65 درصد و احداث گاوداری های بزرگ صنعتی دو هزار راسی در الیگودرز و شش هزار راسی در دلفان را از دیگر مصادیق و اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان لرستان برشمرد.
ارسال نظرات