استاندار کردستان:

تمام کردستان با 23 هزار شهید یادمان شهدا است

استاندار کردستان یادآوری کرد: کردستان بیش از 5 هزار و 400 شهید بومی و بیش از 18 هزار شهید از اقصی نقاط کشور تقدیم انقلاب کرده که این تعداد شهید نشان می‌دهد که تمام نقاط کردستان یادمان شهدا است.
کد خبر: ۸۷۱۵۵۰۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی امروز در افتتاحیه حسینیه یادمان شهدای سیرانبند بانه که با حضور قائم مقام وزیر تعاون برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را سپاسگزارم که امروز این توفیق حاصل شد در کنار شهدای سیرانبند گردهم بیاییم تا یاد و خاطره این شهیدان را گرامی بداریم و با اقداماتی که ایجاد شده است هدیه ناچیزی به این شهیدان تقدیم کنیم.

استاندار کردستان گفت: اگر در مدفن و مزار شهدا حضور پیدا نکنیم این شهدا نیستند که به ما احتیاج دارند چون آنها به جایگاه بالایی رسیده‌اند اما ما فقیر و نیازمند آنها هستیم که از آنها یاد کنیم.

زاهدی تصریح کرد: با حضور در مزار شهدا یادآوری می‌شود که عزت، امنیت و آرامش امروز کشور مرهون هزینه‌های عظیمی بوده که با تقدیم جان هزاران جوان برای آن شده است.

وی بیان کرد: فراموش نکنیم که مسؤولیت‌های ما به خاطر پایمردی‌ها و ایثارگری‌هایی است که شهدا انجام داده‌اند و ما امروز که در رأس اموری قرار گرفته‌ایم باید خدمتگزار مردم باشیم که بازماندگان شهدا هستند.

استاندار کردستان یادآوری کرد: کردستان بیش از 5 هزار و 400 شهید بومی و بیش از 18 هزار شهید از اقصی نقاط کشور تقدیم انقلاب کرده که این تعداد شهید نشان می‌دهد که تمام نقاط کردستان یادمان شهدا است.

زاهدی اضافه کرد: یادمان شهدای سیرانبند بانه در بین کردستان نقطه احساس و قابل پرستش ایجاد کرده، زیرا شهدای این مکان غریبانه و مظلومانه و بعد از ماه‌ها شکنجه و اسارت به شهادت رسیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مردم وفادار این منطقه اجساد شهدای غریب سیرانبند را دفن کردند و امروز ما خداوند را سپاسگزاریم که در کنار مدفن این شهدا جمع شده‌ایم تا از آنان درس و الگو بگیریم.

عبدالمحمد زاهدیگفت: وزیر و قائم مقام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از رزمندگانی هستند که مدت‌های زیادی در استان کردستان و از جمله شهرستان بانه و همین نقاط در مقابل دشمن بعثی مقابله کرده و در کنار شهدای بسیاری در دفاع مقدس و مقابله با گروه‌های معاند حماسه‌هایی را خلق کردند.

وی ادامه داد: آنچه امروز به عنوان حسینیه از سوی وزارت تعاون در یادمان شهدای سیرانبند ایجاد شده است، نشان‌دهنده عشق و علاقه‌ای بوده که مدیران این وزارتخانه به این منطقه دارند و این جای قدردانی است.

استاندار کردستان گفت: مشکلاتی در خصوص راه‌های دسترسی به نقاط یادمانی استان کردستان وجود دارد که ما به عنوان دولت اهتمام می‌کنیم تا این مشکلات رفع شود و زائران راهیان نور برای حضور در این یادمان‌ها مشکلی نداشته باشند.

ارسال نظرات